شناسه خبر : 3801

صندوق بیمه و اداره کل دامپزشکی ۵۰ تا۶۰ درصد خسارت وارده به مرغداران را پرداخت می‌کنند

صندوق بیمه و اداره کل دامپزشکی 50 تا60 درصد خسارت وارده به مرغداران را پرداخت می‌کنند

مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به تلف شدن ۸میلیون قطعه مرغ تخم گذار در سال گذشته گفت: از بین رفتن این تعداد که حدود ۹۰درصد جمعیت مرغ تخم گذار استان را تشکیل می داد، ۱۰۰میلیارد تومان به مرغداران خسارت وارد کرد.

چابک آنلاین: رئیس اتحادیه تعاونی‌های مرغداران استان قم گفت: سال گذشته ۶۱۳تن کارتن تخم مرغ، ۳۸۵تن دان مرغ آلوده، ۱۳۰هزار تن کارتن خالی تخم مرغ و ۹۵۰هزار تن شانه تخم مرغ هم معدوم شد.

محمد خداپرست میزان خسارت وارد شده به واحد خود را 8میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: صندوق بیمه و اداره کل دامپزشکی 50تا60 درصد خسارت ها را پرداخت می کنند که این مبلغ با وجود از بین بردن همه مرغ ها، چندان قابل توجه نیست و باعث تعطیلی بسیاری از واحدها شده است.

او می گفت: اگر مرغداران حمایت نشوند و تسهیلات ارزان قیمت و خوارک مرغ با قیمت مناسب دریافت نکنند، صنعت مرغداری در قم  با مشکلات بزرگ تری روبه رو می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قم در خصوص جبران خسارت های بیمه ای  گفت: ۵۰میلیارد تومان کل خسارت مرغ‌های بیمه شده از سوی صندوق بیمه کشاورزی پرداخت شده و 6میلیارد و نیم هم از سوی دولت برای  خسارت های مربوط به  نهاده و کارتن‌های تخم مرغ پرداخت شده است.

مهدی رفیعی در مورد اینکه چرا بخش زیادی از واحدها همچنان تعطیل هستند گفت: خسارت های واقعی آنفلوانزا به شکل مستقیم و غیرمستقیم در هر حال نیازمند کار کارشناسی بیشتر است./خبرگزاری صداوسیما

 

 

 

ارسال نظر