شناسه خبر : 3795

۹۹ درصد خدمات بیمه‌ای در زنجان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود

99 درصد خدمات بیمه‌ای در زنجان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: هم اکنون حدود ۹۹ درصد پرداخت حق بیمه و دریافت لیست بصورت خدمات غیر حضوری در این استان انجام می شود.

چابک آنلاین: مسعود علیاری افزود: هم اکنون حدود 95 درصد ابلاغ الکترونیکی نیز بصورت خدمات غیرحضوری انجام می شود و در این میان باقیمانده نیز رقم بسیار ناچیزی به مقاومت و اصرار دستگاه‌های دولتی مبنی بر ارائه حضوری خدمات در این بخش باز می گردد.

وی اظهار داشت: ارائه خدمات غیر حضوری از سال 92در این استان آغاز شده و طی چند سال گذشته توانسته بار مراجعه کنندگان بصورت حضوری را بیش از گذشته کاهش دهد.

این مسئول ادامه داد: خدمات غیرحضوری علاوه بر صرفه جویی اقتصادی ارائه خدمات به گروه ها و جامعه هدف را بیش از گذشته تسهیل کرده و ضریب انجام کارها همانند ارسال لیست را نیز به مراتب افزایش داده است.

علیاری تعویض و تمدید دفترچه های درمانی، پرداخت حق بیمه بیمه شدگان خاص، مشارکت سوابق بیمه ای، صدور احکام و صدور فیش حقوقی بازنشستگان را از جمله خدمات غیر حضوری در دسترس برای مردم و گروههای هدف ذکر کرد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: خدمات غیرحضوری از طریق بستر تلفن همراه از طریق سامانه مبتنی بر ussd فراهم شده و مراجعه کنندگان می توانند با استفاده از کد دستوری (*142#) و سپس انتخاب آیتم های استعلام، خدمات، نوبت دهی مراکز درمانی و اطلاع رسانی انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود 13 هزار و 500 کارگاه فعال در این استان وجود دارد که ماهانه ابلاغیه هایی از سوی این اداره کل برای آنها ارسال می شد که با انجام فرآیند های لازم این خدمات نیز آنلاین و غیرحضوری شده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد بیمه شدگان اصلی بیمه پرداز به این سازمان در استان زنجان حدود 177 هزار نفر است و با احتساب سایر بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران اصلی و تبعی جمعیت تحت پوشش به 530 هزار نفر می رسد./ایرنا

 

ارسال نظر