شناسه خبر : 3705

چند پیشنهاد برای بهبود وضعیت فعلی بیمه تکمیلی فرهنگیان

چند پیشنهاد برای بهبود وضعیت فعلی بیمه تکمیلی فرهنگیان

تضعیف بیمه تکمیلی در سال‌های اخیر به یکی از مشکلات فرهنگیان تبدیل شده است. در این رابطه یکی از معلمان با تشریح مشکلات بیمه‌ای، پیشنهاداتی را برای بهبود وضعیت فعلی دارد.

چابک آنلاین: بیمه تکمیلی یکی از مشکلات فرهنگیان در طول سال‌های اخیر است. سال 89 که بیمه طلایی کار خود را شروع کرد، معلمان از خدمات آن رضایت داشتند اما حالا آنها می‌گویند در چند سال اخیر بیمه تکمیلی تضعیف شده است و راهکارها و وعده‌های مسئولان آموزش‌وپرورش در دوره‌های مختلف به بهبود وضعیت بیمه‌ای منجر نشده است.

نادر برزگر یکی از معلمان است که نسبت به تضعیف بیمه تکمیلی فرهنگیان، صحبت‌هایی دارد. او درباره مشکلات بیمه تکمیلی‌ای براین باور است:‌ نظام رفاهی برای همه اقشار به خصوص کارمندان هم از نظر تامین بخشی از نیازها و هم ایجاد انگیزه و تعلق خاطر به سازمان مربوطه جزو اولویت‌ها است به خصوص خدمات بیمه‌ای به دلیل هزینه‌های سنگین و مراحل مختلف از اهمیت بیشتری برخوردار است.

این معلم و کارشناس آموزشی درباره مشکلاتی که فرهنگیان در بحث بیمه تکمیلی با آن مواجه هستند، گفت:‌ دوندگی فرهنگیان برای ارائه مدارک و مستندات جهت دریافت هزینه خدمات، تغییر شرکت‌های بیمه‌ای، محدودیت مراکز درمانی که با این شرکت‌ها قرارداد دارند، محدودیت‌ مبالغ تعرفه از جمله در خدمات دندانپزشکی و عینک، مبلغ بیشتر فرانشیز، مشکل تعویض برچسب یا هولوگرام دفترچه و بسیاری از مشکلات دیگر که باعث می‌شود در بعضی مواقع همکاران از پیگیری دریافت هزینه خسته شده و ادامه ندهند که همه این مشکلات ناشی از سوء مدیریت در نظام اداری آموزش و پرورش است از جمله قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای ضعیف که این موضوع نیز ناشی از عمل نکردن به تعهدات از طرف آموزش وپرورش برای پرداخت به موقع هزینه‌ها به شرکت بیمه است در حالی که حق بیمه همکار در آخر هر ماه کسر می‌شود. - این امر نیز ناشی از مشکلات عدیده مالی در آموزش وپرورش است و جابجایی مالی و تخصیص این منابع برای هزینه‌های دیگر انجام می‌شود که باعث بدهکاری وزارتخانه  به شرکت‌های بیمه می‌شود.

برزگر خاطرنشان کرد:‌ آموزش‌وپرورش دستگاهی است که در آن بیش از یک میلیون نفر از بیمه استفاده می‌کنند و می‌تواند جذابیت‌ خاص برای شرکت‌های بیمه داشته باشد اما آموزش‌وپرورش نمی‌تواند از این فرصت به خوبی استفاده کند  می‌توان با در نظر گرفتن ظرفیت‌های فوق، رفع موانع و حسن تدبیر خدمات بهتری به فرهنگیان ارائه کرد./تسنیم

 

ارسال نظر