شناسه خبر : 3599

مدیرعامل بیمه البرز:

افزایش تامین مالی صندوق ویژه تحریم برای کمک به شرکت‌های بیمه‌ای در بودجه ۹۸

افزایش تامین مالی صندوق ویژه تحریم برای کمک به شرکت‌های بیمه‌ای در بودجه 98

مدیرعامل بیمه البرز، ابراز امیدواری کرد دولت در بودجه ۹۸ نسبت به افزایش بودجه صندوق ویژه تحریم برای کمک به شرکت های بیمه ای برای مدیریت ریسک‌ها توجه کافی را نشان دهد.

چابک آنلاین : سید رسول تاجدار مدیرعامل بیمه البرز پیشنهاد کرد: دولت در بودجه 98 نسبت به افزایش ذخیره صندوق ویژه تحریم از یک میلیارد دلار به 5 میلیارد دلار اقدام کرده تا که اگر به عنوان مثال ناخواسته اتفاقی در ابعاد وسیع در آبهای بین المللی و برای کشتی های ایرانی افتاد شرکت ها بتوانند به تعهدات خود عمل کنند. به هرحال مجموعه دولت و بیمه مرکزی تدابیر خاصی را اندیشیده اند که صنعت بیمه از این دوران، بدون شک عبور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به هرحال تحریم ها در صنعت بیمه تاثیرگذار است گفت: اعمال تحریم ها قطعا قطعا عواقبی هم برای کشور و هم برای صنعت بیمه دارد. در دوران قبل از تحریم برخی خسارات بزرگ میان شرکت های داخلی و خارجی بر اساس قراردادها تقسیم می شد ولی امروز در دوران تحریم خسارات بزرگ میان شرکت های داخلی تقسیم می شود که قطعا تحریم در این موضوع تاثیرگذار است. 

تاجدار درباره پرداخت خسارت های مربوط به حادثه کشتی سانچی گفت: خسارت کشتی سانچی هنوز کامل پرداخت نشده است. اساسا کشتی هایی که در آب های بین المللی فعالیت می کنند با چند نوع پوشش بیمه ای یا به عبارتی با ریسک هایی از قبیل کادر فعال در کشتی، خسارت مربوط به بدنه کشتی، بار کشتی و مسئولیت کشتی مواجهند.

وی ادامه داد: بدنه کشتی بیمه داخلی نبوده و فرآیندهای پرداخت خسارت آن در حال طی شدن است. اما خسارت بیمه خدمه کشتی بصورت توسط بیمه البرز پرداخت شده و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد. درباره خسارت بار کشتی هم باید گفت که مدیریت اصلی بیمه آن با بیمه ملت بوده که بیمه البرز نیز در آن سهمی 6 میلیون و 200 هزار دلاری داشته است. مشکلی از بابت نقدینگی وجود ندارد و منتظر اعلام بانک های عامل برای تبدیل ریال به دلار آن هستیم که امیدواریم ظرف کمتر از 10 روز آینده خسارت کشتی سانچی به صورت کامل پرداخت شود./بانکداری ایرانی

 

 

ارسال نظر