شناسه خبر : 3596

رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی :

اعمال ضریب حق بیمه قرارداد فشار مضاعفی به کارفرما وارد می‌کند

اعمال ضریب حق بیمه قرارداد فشار مضاعفی به کارفرما وارد می‌کند

یک عضو اتاق بازرگانی تهران، اعمال ضریب حق بیمه قرارداد را فشار مضاعفی به کارفرما برشمرد و به رسمیت شناختن آن در جریان طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی را به مصلحت ندانست.

چابک آنلاین : محمدرضا نجفی منش، رییس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران درباره مواد ۱۱ و ۱۲ طرح اصلاح قانون حمایت از تولید داخل گفت: تقریبا تمام واحدها قراردادهای پیمان را با پرسنل خود انجام می‌دهند و حق بیمه آنها را پرداخت می‌کنند، دیگر ضریب و درصد گرفتن معنای خاصی ندارد.

وی حق بیمه قرارداد را تحمیل فشار مضاعفی بر تولید کننده و کارفرما ارزیابی کرد و گفت: هر کارگاهی که پیمان می‌گیرد، بر اساس لیست کارگرانی که آن پیمان را انجام می‌دهند، حق بیمه پرداخت می‌کند و ضریب زدن برای حق بیمه قراردادها هزینه مضاعفی است که به کارفرما تحمیل می‌شود.

نجفی منش یادآور شد: پیش از این و در جریان اصلاح قانون رفع موانع تولید مقرر شده بود که مبنای مطالبه حق بیمه در مورد پیمان ها و موضوع اجرای پیمان توسط افراد شاغل در همان کارگاه انجام می شود، بر اساس فهرست ارسالی و بازرسی کارگاه است و از اعمال ضریب حق بیمه جهت قرارداد پیمان معاف می باشند و سازمان تأمین اجتماعی باید مفاصاحساب اینگونه قراردادهای پیمان را صادر کند.

وی تاکید کرد: هر چند این قانون باید فصل‌الخطاب باشد اما همچنان سازمان تامین اجتماعی اقدام به اعمال ضریب کرده است./فارس

 

 

 

 

ارسال نظر