سازمان بیمه تامین اجتماعی رانندگان آتش‌نشانی را جزء مشاغل سخت به شمار نمی‌آورد

سازمان بیمه تامین اجتماعی رانندگان آتش‌نشانی را جزء مشاغل سخت به شمار نمی‌آورد

یک فعال صنفیِ آتش‌نشانانِ استان تهران می‌گوید که شعب بیمه‌‌ای سازمان تامین اجتماعی با وجود ابلاغ قانون، زیرِ بارِ بازنشستگی رانندگانِ ماشین‌های سنگین سازمان آتش‌نشانی با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، نمی‌روند.

چابک آنلاین  :«نادر مرادی»اظهار داشت: شعب بیمه‌‌ای سازمان تامین اجتماعی با وجود ابلاغ قانون، زیر بار بازنشستگی رانندگانِ ماشین‌های سنگین سازمان آتش‌نشانی با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور نمی‌روند و می‌گویند در این رابطه قانونگذار چیزی به ما ابلاغ نکرده است.

وی می‌‌افزاید: این در شرایطی است که کمیته‌ مسئول تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور، شغل رانندگان ماشین سنگین را مانند نیروهای نجات‌گر که آنها هم نیروی عملیاتی محسوب می‌شوند؛ در این ردیف قرار داده است. در همین حال  ماده ۸۴ قانون برنامه ششم توسعه تکلیف کرده است که نیروهای عملیاتی سازمان آتش‌نشانی باید با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شوند.

مرادی با بیان اینکه شهرداری‌ به عنوان کارفرمای آتش‌نشانان مابه‌التفاوت چهار درصدی حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند اما سازمان تامین اجتماعی بازهم رای کمیته سختی و زیان‌آور و ماده  ۸۴ قانون برنامه ششم توسعه را اجرایی نمی‌کند، گفت: ما اسناد و مدارک مربوط به عدم تمکین سازمان تامین اجتماعی از قانون را در اختیار داریم و در این مورد با کسی تعارف نداریم. سازمان باید قانون را بی‌کم و کاست اجرایی کند و بهانه‌ای هم نیاورند./ایلنا

 

 

 

 

  • فلاحتی

    این بنده های خدا از جان مایه میزارن این لیاقتشون نیست

ارسال نظر