شناسه خبر : 3547

رئیس بیمه مرکزی:

حرکت بیمه‌ها باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد باشد

حرکت بیمه‌ها باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد باشد

رئیس بیمه مرکزی با اشاره به وجود شرایط تورمی در اقتصاد بر ضرورت حرکت شرکت‌های بیمه به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد تاکید کرد.

چابک آنلاین :غلامرضا سلیمانی در نشستی خبری خود با اصحاب رسانه در مورد نحوه واکنش صنعت بیمه به وضعیت تورمی در اقتصاد اظهار کرد: واقعیت این است که شرکت‌های بیمه‌ای تا حدی می‌توانند حق بیمه دریافتی را با عنوان تورم افزایش دهند و بخش دیگر باید از طریق سرمایه‌گذاری‌های مولد تامین شود.

سلیمانی در ادامه گفت: زمانی بیمه‌ها پول خود را در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردند اما اکنون به دلیل نزدیک شدن نرخ تورم به نرخ سود بانکی باید سعی کنند در حوزه‌های سودآور دیگری مانند خرید سهام یا اوراق بهادار دولتی سرمایه‌گذاری کنند منوط به اینکه در شرکت‌داری درگیر نشوند.

وی در ادامه این نشست با اشاره به ثابت ماندن سطح توانگری برخی شرکت‌های بیمه‌ای اظهار کرد: برخی شرکت‌ها حدود سه سال است که در سطح توانگری شماره ۲ بیمه قرار دارند که اینها برای ارتقای خود باید مطابق با آیین‌نامه به بیمه مرکزی مراجعه و اسناد آمادگی خود را برای ارتقای سطح فنی اعلام کنند، در غیر این صورت پرونده آنها به شورای بیمه ارجاع داده خواهد شد./ایسنا

 

 


 

ارسال نظر