شناسه خبر : 3489

تعرفه بیمه کشاورزی خراسان شمالی ۱۰ درصد افزایش یافت

تعرفه بیمه کشاورزی خراسان شمالی 10 درصد افزایش یافت

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزان گفت: تعرفه بیمه کشاورزی خراسان شمالی در سال زراعی جاری به نسبت پارسال به طور میانگین ۱۰ درصد افزایش یافت.

چابک آنلاین : هادی اسعدی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی تا نیمه آذر ماه ادامه دارد، افزود: 45 هزار هکتار زراعت، 11 هزارو 500 هکتارباغ ، هفت میلیون قطعه مرغ و 141 هزار رأس دام تا کنون بیمه شدند.

وی گفت: کشاورزان امسال در بیمه پایه گندم آبی به ازای هر هکتار 89 هزار ریال حق بیمه پرداخت می کنند و تعهد صندوق بیمه کشاورزی برای جبران خسارات آن 17 میلیون ریال است.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزان استان افزود: بیمه پایه، تنها در صورتی خسارات را جبران می کند که 70 درصد محصول از بین رفته باشد و در صورت خسارت های فاجعه بار، 100 درصد تعهد بیمه پرداخت می شود.

اسعدی همچنین با اشاره به اینکه  پارسال با کمک استانداری، طرح بیمه فراگیر انگور در استان انجام شد و امسال هم این طرح ادامه می یابد،افزود: 20 میلیارد ریال اعتبار در این زمینه مصوب شد که هفت میلیارد ریال از این رقم هزینه شد.

معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی استان با بیان اینکه  تنها محل برای جبران خسارات وارد آمده به کشاورزان، صندوق بیمه کشاورزی است از کشاورزان خواست تا برای بیمه محصولات خود شتاب کنند./خبرگزاری صداوسیما

 

ارسال نظر