شناسه خبر : 3468

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نیازمند فرهنگ سازی است

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نیازمند فرهنگ سازی است

از آنجا که فراگیر شدن مشارکت مردم برای قرار گرفتن زیر پوشش بیمه در راستای تحقق عدالت اجتماعی همه اقشار جامعه از اهداف اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است،به نظر می رسد،صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از قطب هایی که بیشترین جمعیت روستایی و عشایر را در خود جای داده نیازمند فرهنگسازی بیشتری است.

چابک آنلاین : عیسی کریمی مدیرکل بیمه اجتماعی روستایی، عشایری و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 22 هزار خانوار زیر پوشش بیمه اجتماعی این استان هستند.

کریمی افزود: در زمان حاضر 400 نفر بیمه شده از این صندوق بازنشسته شده اند.

مدیرکل بیمه اجتماعی روستایی،عشایری و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این صندوق، رانندگان به ویژه وسایل نقلیه باری، فعالان صنایع دستی و دانش آموخته های کشاورزی و دامپزشکی را نیز مشمول خدمات حمایتی قرارداده است.

وی گفت: 70 درصد حق بیمه اجتماعی مشمولان این بیمه را دولت پرداخت می کند و مستمری این بیمه 400 تا 900 هزار تومان است.

کریمی با بیان اینکه برخی افراد کم درآمد که توانایی مالی پرداخت حق بیمه سالانه 240 هزار تومانی خود را ندارند اظهار داشت: برای حل این مشکل تشکیل مجمع خیران برای حمایت از این قشر در دست اقدام است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: حقوق مستمری بگیران این صندوق ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت:مستمری بگیرانی که حکم حقوقی مستمری آن‌ها تا پایان سال ۹۶ صادر شده باشد مشمول این طرح می‌شوند.

کریمی افزود:مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران دارای حکم حقوقی در سال ۹۶ حقوق آن‌ها از ماه‌های فروردین تا پایان مهرماه امسال به صورت یکجا تا پایان آبان ماه جاری به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

وی گفت:از آبان ماه هم افزایش ۱۰ درصدی در حقوق آنها محاسبه می شود.

کریمی از پرداخت بسته حمایتی به خانوارهای مستمری بگیر این صندوق خبر داد و اضافه کرد: تا پایان امسال بسته‌های حمایتی در دو نوبت به این خانوار‌ها اعطا می‌شود./ایرنا

 

 

ارسال نظر