شناسه خبر : 3439

صنعت بیمه نیازمند نوآوری است

صنعت بیمه نیازمند نوآوری است

غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه ایران جزو کشورهایی است که انواع سیستم‌ بیمه‌ای دارد، اظهار کرد :مسئله اصلی در این حوزه نفوذ بیمه‌ای میان آحاد شرکت‌ها و مردم است؛ از این رو نیازمند نوآوری در این بخش هستیم.

 چابک آنلاین : غلامرضا سلیمانی بیان کرد: در حال حاضر در سطح شرکت‌های بیمه‌ای قوانین و مقررات و همچنین پوشش‌های بیمه‌ای متنوعی داریم و قوانین نیز مصور شده است.

واحد فاوای بیمه مرکزی در زمان استقرار دولت یازدهم اقدام به طراحی و بهره‌برداری از بخش‌های مهم و اصلی سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) کرد. طراحی و پیاده‌سازی سیستم سنهاب با هدف تجمیع اطلاعات و فراهم‌آوردن امکان نظارت و هدایت شرکت‌های بیمه و صنعت بیمه مدنظر قرار گرفت و حاصل این بهره‌برداری بهبود وضعیت آمار و اطلاعات شرکت‌های بیمه و سهولت دسترسی اطلاعات عملکردی صنعت بیمه برای نظارت بیشتر و تکمیل حلقه دولت الکترونیک در وزارت اقتصاد بود.

سامانه سنهاب از نظر برون سازمانی امکان ارائه سرویس های ارزش افزوده به بیمه گذاران و شرکت‌های بیمه، تمرکز اطلاعات مهم و اساسی صنعت بیمه در بیمه مرکزی و ارائه گزارش ها و داده‌های مورد نیاز به وزارت اقتصاد و همچنین تغذیه اطلاعاتی سامانه یکپارچه اطلاعات اقتصادی کشور با داده‌های صنعت بیمه را میسر کرده است./ایسنا

 

 

ارسال نظر