کاهش ریسک حوادث ناخواسته با خرید پوشش‌های اضافی برای بیمه بدنه اتومبیل

کاهش ریسک حوادث ناخواسته با خرید پوشش‌های اضافی برای بیمه بدنه اتومبیل

بنابر اعلام بیمه بازار، می‌توان با خرید پوشش‌های اضافی برای بیمه بدنه، ریسک حوادث ناخواسته دیگری را که ممکن است پیش آید، پوشش داد. در ضمن طبق آیین‌نامه، بخشی از هر خسارت بر عهده بیمه گزار بوده و میزان آن در بیمه نامه مشخص می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین : بیمه بدنه یکی از انواع بیمه‌های غیر اجباری است که بعد از بیمه شخص ثالث بیشترین استفاده را در بین صاحبان اتومبیل‌ها دارد. این بیمه مطابق آیین‌نامه شماره ۵۳ مصوب ۹ اسفند ۸۴، در حالت پایه، برخی خسارات را پوشش می‌دهد.

روش‌های خرید بیمه بدنه

در سال‌های قبل برای خرید بیمه بدنه اتومبیل تنها روش مراجعه حضوری به شعب بیمه گذار مورد نظر بوده است؛ اما در سال‌های اخیر با گسترش خدمات آنلاین، خرید بیمه بدنه اتومبیل نیز راحت‌تر شده است. در ادامه به انواع روش‌های خرید بیمه بدنه می‌پردازیم:

۱- مراجعه حضوری: اولین راه برای خرید و پرداخت حق بیمه بدنه مراجعه به یکی از نمایندگی‌ها یا شعب بیمه‌ مورد نظر است که زیر نظر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند. با مراجعه به این شعب و دریافت استعلام قیمت بیمه بدنه، تکمیل فرم درخواست بیمه بدنه و ارائه مدارک شخصی و وسیله نقلیه می‌توانید بیمه بدنه را دریافت کنید. اما این راه سخت‌ترین راه برای دریافت بیمه بدنه می‌باشد، چرا که باید ساعت‌ها در صف انتظار و صف کارشناسی باشید تا بیمه نامه اتومبیل شما صادر شود.

۲- خرید آنلاین بیمه بدنه: این روش یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های خرید انواع بیمه نامه است. در این روش با مراجعه به یکی از سایت‌های بیمه‌ای مانند بیمه بازار می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان از تمام بیمه‌گذارها استعلام قیمت بیمه بدنه را دریافت کنید و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. سپس با ارسال آنلاین مدارک مورد نیاز و پرداخت اینترنتی مبلغ بیمه، تاریخی را برای مراجعه کارشناس برای بازدید وسیله نقلیه خود مشخص نمایید و در محل خود بیمه بدنه را دریافت کنید.

مهم‌ترین مزایای خرید بیمه بدنه به صورت آنلاین، جلوگیری از اتلاف وقت و انجام مقایسه قیمت‌ها در بین بیمه‌گذارهای مختلف است.

معیارهای محاسبه قیمت برای انتخاب بیمه بدنه

در ابتدای امر، برای تعیین مبلغ پرداخت حق بیمه بدنه دو عامل تعیین کننده وجود دارند:

  • ارزش وسیله نقلیه
  • نرخ حق بیمه

ارزش وسیله نقلیه را خریدار بیمه اعلام می‌کند و نرخ حق بیمه بدنه نیز با استناد به آیین‌نامه تعرفه بیمه بدنه اتومبیل، تعیین می‌شود. این مبلغ، هزینه اصلی حق بیمه بدنه می‌باشد.

نرخ حق بیمه به موارد دیگری نیز بستگی دارد که به مبلغ بالا اضافه خواهد شد، مانند: پوشش‌های اضافی در بیمه بدنه اتومبیل، ارزش اتومبیل در زمان‌های مختلف.

همچنین در پرداخت حق بیمه بدنه تخفیفاتی نیز وجود دارد که از مبلغ اصلی حق بیمه می‌کاهد، مانند: تخفیفات ارگانی، تخفیف برای دارندگان بیمه عمر، تخفیف عدم خسارت.

فرمول محاسبه خسارت پرداختی در بیمه بدنه

شرکت‌های بیمه با توجه به موارد موجود در بیمه نامه و حق بیمه بدنه خودرو، برای مبلغ خسارت پرداختی از فرمول زیر استفاده می‌کنند:

خسارت پرداختی = مبلغ خسارت واقع شده * سرمایه بیمه شده / سرمایه واقعی

راهنمای خرید حق بیمه بدنه

۱- برای خرید بیمه بدنه، ابتدا درخواست خود را با تکمیل فرم پیشنهاد بیمه بدنه اتومبیل به یکی از نمایندگان بیمه بدنه تحویل می‌دهید.

۲- شما به همراه اتومبیل خود، برای بازدید به پارکینگ فرستاده می‌شوید؛ پس از کارشناسی و بازدید اولیه، مدارک شما تایید می‌شود و پس از انجام مراحل صدور و محاسبه حق بیمه بدنه، سند بیمه بدنه خودرو شما صادر می‌شود.

۳- با پرداخت حق بیمه بدنه، گواهی دریافت بیمه بدنه به شما تحویل داده می‌شود.

محاسبه و خرید حق بیمه بدنه

برای محاسبه و خرید حق بیمه بدنه خودرو خود می‌توانید به دو شیوه عمل کنید:

  • مراجعه به یکی از شعبات یا نمایندگی‌های بیمه
  • مراجعه به سایت بیمه‌گذار مورد نظر
  • مراجعه به سایت‌های واسط نمایندگی‎‌های بیمه

در صورتیکه از مورد سوم و سایت‌های واسط بیمه‌ای استفاده کنید، کارشناس برای بازدید خودرو به محل مورد نظر شما خواهد آمد و پس از تکمیل مدارک، بیمه نامه بدنه شما صادر می‌شود. یکی از مزیت‌های استفاده از مورد سوم، گرفتن استعلام و مشاهده هزینه خرید حق بیمه بدنه از تمام بیمه‌گذارها در چند ثانیه می‌باشد.

خرید آنلاین بیمه بدنه چگونه است؟

در حال حاضر امکان خرید بیمه بدنه هم به صورت حضوری در دفاتر نمایندگی بیمه و هم به صورت غیرحضوری یا آنلاین در سایت‌های فروش بیمه اینترنتی فراهم است. سایت بیمه بازار مرجع کاملی از شرکت‌های بیمه‎ای ایران را ارائه می‌دهد که با وارد کردن اطلاعات خودرو، می‌توان قیمت و شرایط شرکت‌های مختلف را در کنار هم مقایسه کرد. پس از انتخاب بهترین گزینه از میان شرکت‌های بیمه‌ای، با پرداخت آنلاین می‌توان بیمه را به سادگی از این سایت خریداری کرد و پس از تکمیل فرآیند بیمه شما صادر شده و در کم‌ترین زمان ممکن و به صورت رایگان بیمه‌نامه به محل دلخواهی که تعیین کرده‌اید ارسال می‌شود.

به گزارش ایسنا ،در صورتی که برای انتخاب نیاز به مشاوره داشته باشید، می‌توانید با تماس گرفتن یا درخواست مشاوره، بطور کامل و رایگان از خدمات مشاوره‌ای این سایت استفاده کنید. خرید آنلاین انواع بیمه و خدماتی همچون مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعیاز دیگر خدمات سایت بیمه بازار است که تنها کافیست با چند کلیک و وارد کردن اطلاعات، در کم‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به رفت و آمد به دفاتر بیمه‌ای شرکت‌های مختلف نیازهای بیمه‌ای خود را برطرف کنید.

 


 

ارسال نظر