شناسه خبر : 3399

مدیرکل خدمات تخصصی بیمه سلامت بیان کرد:

۱۸۰ قلم داروی شیمی درمانی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارد

180 قلم داروی شیمی درمانی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارد

حنان حاجی محمودی با بیان اینکه در حال حاضر بالغ بر ۱۸۰ قلم داروی شیمی درمانی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارد، افزود: ۱۱۳ قلم از این داروها با سهم سازمانی ۹۰ درصد در بخش بستری و بقیه با سهم سازمانی ۷۰ درصد در بخش سرپایی تحت پوشش سازمان قرار دارد.

به گزارش چابک آنلاین: حنان حاجی محمودی مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: در نیمه اول امسال هزینه پرداختی بابت سهم سازمان بیمه از داروهای شیمی درمانی بیش از هزار و 500 میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر راهنمای تجویز 12 داروی شیمی درمانی از طرف وزارت بهداشت ابلاغ شده و در حال اجرا است، بیان کرد: 98 قلم از این داروها از محل تفاهمنامه دارویی بین وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان تامین ‌اجتماعی پوشش داده می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ادامه داد: داروهای شیمی درمانی مانند سایر داروها بر اساس قیمت اعلامی سازمان غذا و داروی کشور و بر اساس پایین‌ترین قیمت موجود در بازار دارویی کشور و نوع ژنریک تحت پوشش هستند.

حاجی محمودی اظهار داشت: بیمه‌شدگان می‌توانند برای دریافت دارو با مدارک پزشکی شامل گزارش پاتولوژی، ایمونوهیستوشیمی و مدارک تصویربرداری به واحدهای تائید نسخ دارویی و مراکز مربوطه استان مراجعه و پرونده دارویی تشکیل دهند. در این صورت در مراجعات بعدی، ارائه نسخه متخصص و فوق تخصص به داروخانه جهت دریافت داروها کفایت می‌کند.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: قیمت برخی از این داروها به هر عدد بالای ٢ و ٣ میلیون تومان می‌رسد.

 پیش از این کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز با بیان اینکه همه داروهای شیمی درمانی تولید داخل با کیفیت هستند و تحت پوشش بیمه قرار دارند گفته بود: براساس قانون برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت مکلف است که از داروهای فاقد نام تجاری یعنی ژنریک حمایت کند. وقتی نمونه تولید داخلی دارو یا ژنریک موجود باشد، حمایت بیمه ها از داروی تولید داخل یا دارویی که قیمت پایین تری در بازار دارد، انجام می شود. این موضوع شامل همه داروها می شود. حتی درباره ساده ترین دارو نیز 70 درصد حداقل قیمت موجود در بازار تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، جهانپور ادامه داد: درباره بیماران خاص و صعب العلاج این کار با ملاحظات انجام می شود و مشمول همه داروها نمی شود و گاهی بیمارانی که با تشخیص پزشک متخصص نیاز به داروی برند دارند، با همان قیمت داروی ژنریک، داروی برند در اختیارشان قرار می گیرد. ولی قاعده بر این است که وقتی داروی تولید داخل و ژنریک در بازار توزیع می شود و مجوز دارد و قیمت پایین تری دارد، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

 

 

 

 

 


 

ارسال نظر