شناسه خبر : 3380

سود صنعت بیمه درخشان نیست

سود صنعت بیمه درخشان نیست

مدیرعامل کارگزاری بانک دی، پایین بودن فرهنگ عمومی و نبودن زیر ساخت های لازم برای بالابردن سطح آگاهی مردم و فعالان اقتصادی را عامل اصلی سوددهی پایین شرکت های بیمه دانست.

چابک آنلاین: فردین آقابزرگی در گفتگو با چابک آنلاین، اظهارکرد: صنعت بیمه در کشور ما از جمله موضوعاتی است که بسیار قابل بررسی است ، قیدها و الزامات  قانونی برای پوشش بیمه ای وجود دارد، اما فرهنگ عمومی در ارتباط با مسایل بیمه ای مطابق با استانداردهای بین المللی وجود ندارد.

او در ادامه بیان کرد: شرکت های بیمه می توانند بدون اتکا به قوانین و الزامات فرهنگ سازی کنند و زیرساخت های لازم برای عمومیت و جامع شدن این صنعت را در بین آحاد مردم و فعالان اقتصادی ایجاد کنند و به وسیله تبلیغات گسترده،فرهنگ بیمه را افزایش دهند.

میرعامل کارگزاری بانک دی گفت: در موضوعیت بیمه آتش سوزی یا زلزله هر از گاهی که اتفاق بسیار ناگواری در کشور رخ می دهد یک جرقه کوچکی ایجاد می شود اما سریع فروکش می کند، در صورتیکه باید به صورت یک قانون و اجبار باشد .

آقابزرگی ادامه داد: بررسی و مقایسه سوابق شرکت های بیمه در بعد درآمدها و سودهای  غیرعملیاتی نشان می دهد که عملکرد ، عملکردی خیلی درخشان و بیش از حد پوشش نرخ تورم نبوده است.

این فعال بازار سرمایه برای اثبات اظهارات خود با ذکر نمونه ای گفت که شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی به عنوان یک الگو بزرگ با ساختار بیمه در کشورما، به نسبت بنیه مالی و داراییهایی که دارد بازدهی مناسبی ندارد و اگر بخواهیم این را مقایسه کنیم با میزان کاهش ارزش داراییها و کاهش ارزش وجوه نقد سرمایه گذاری شده می بینیم تناسب منفی است و حتی منابع و مصارف این مجموعه هم ممکن است قاعده رو به بهبودی نداشته باشدو حاشیه سود مناسب  ودر چهارچوب از پیش تعیین شده ای ندارد.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی در خصوص علت  عدم تمایل سرمایه گذاران  به خرید وسرمایه گذاری دربخش سهام شرکت های بیمه ای گفت:شرکت های بیمه ای بورس تابع شرایط و موقعیت های اقتصادی در سطح کلان اقتصادهستند ممکن است هرازگاهی به واسطه وضع قوانین و یامناسبت هایی که شامل حال برخی از شرکت های بیمه شده است سرمایه گذاران تشخیص دهند که این صنعت ،صنعت مناسبی برای سرمایه گذاری  در بازار کوتاه یا بلند مدت نیست

آقابزرگی در آخر افزود: یک پکیج عمومی و کلی نمی توانیم تعریف کنیم که به دلایل خاص کلا  صنعت بیمه را به عنوان یکی از گروه صنایع که با اقبال عمومی برخوردار نیست معرفی کنیم،اما نکته ای که وجود دارداین است که به اقتضای شرایط خاص ممکن است موقعیت هایی به وجود بیاید برای شرکت ها ی بیمه که با اقبال بازار مواجه نشوند.

 


 

ارسال نظر