شناسه خبر : 3352

شرکت‌های بیمه‌ای اطلاعات خود را به کارگزاران بورس نمی‌دهند

شرکت‌های بیمه‌ای اطلاعات خود را به کارگزاران بورس نمی‌دهند

مشاور مدیر عامل شرکت کارگزاری نهایت‌نگر مدعی شده که مدیران ارشد شرکت‌های بیمه‌ای علاقه‌ای به فروش سهام خود به اشخاص متفرقه و یا خارج از صنعت بیمه ندارند!

چابک آنلاین: "مجید امروی" در گفتگو با چابک آنلاین، افزود: به دلیل اینکه شرکت های بیمه ای خود دارای شرکت های کارگزار ی هستند، بنابراین ترجیح می دهند تا  اطلاعات شرکت خود را به کارگزاران بورس ندهند.

وی، اظهارداشت:دارایی های یک شرکت بیمه ای است که برای آنها سودآوراست، برهمین اساس در صورت های مالی  به طور معمول سود آنچنانی نمایش داده نمی شود.

به گفته امروی، کاملا منطقی است که شرکت های بیمه سودی نداشته باشند وقتی تمام خدماتی که عرضه می کنند زیان ده است!

مشاور مدیر عامل شرکت کارگزاری نهایت نگر، ادامه داد: از آنجایی که عمده خدمات شرکت های بیمه در ایران فقط در بخش بیمه شخص ثالث  متمرکز شده  بنابراین سهام این شرکت ها در بازار سرمایه، دارای سود پایینی بوده و بیشترخدمات شرکت های بیمه ای در زمینه بیمه شخص ثالث زیان ده  بوده و دارای بازدهی منفی است.

وی، با بیان اینکه مدیران شرکت های بیمه ای می توانند میزان ذخیره گیری در صورت های  مالی شرکت های خود را تا حدودی تعیین کنند،ادعا کرد که این افراد به طور معمول  ذخایر را در صورت های  مالی شرکتها  بالادر نظر می گیرند تا در صورت های مالی آخر سال، زیان نشان دهند.

ارسال نظر