شناسه خبر : 3329

سرمایه گذاری در صنعت بیمه سود زیادی ندارد!

سرمایه گذاری در صنعت بیمه سود زیادی ندارد!

مدیرعامل شرکت بیمه سامان،جذب نخبگان را یکی از اصلی ترین چالش های ریشه ای صنعت بیمه برشمرده است.

چابک آنلاین: "احمدرضا ضرابیه" اظهارداشت که به تعداد افزایش شرکت بیمه ای،میزان سود آنها افزایش نداشته بنابراین میل سهامداران حقیقی برای خرید سهام شرکت های بیمه ای کم  است.!

وی درمورد تاثیر نرخ ارز بر صنعت بیمه گفت: اگر صنایع کشوربه دلیل مولفه های اقتصادی از جمله نرخ ارز ،تغییراتی را احساس کنند، صنعت بیمه نیز از این موضوع تاثیر می پذیرد.

مدیرعامل شرکت بیمه سامان اینگونه ادامه داده است :  از جهتی هم حساب های شرکت بیمه  دارایی های ارزی و بیمه های ارزی دارند و بر اساس اینکه تفاوت دارایی ها و بیمه ها مثبت یا منفی می شود بنابراین تاثیر نرخ ارز بر آن شرکت  های  بیمه ای  هم  متغیر خواهد بود.

به گفته وی،اگرچه سرمایه گذاری در صنعت بیمه سود زیادی ندارد ولی می تواند با تداوم فعالیت، رشد مداوم و خوبی داشته باشد بنابراین هرکس می خواهد در دارایی محکم و قوی سرمایه گذاری کند بیمه صنعت خوبی  است.

مدیرعامل  شرکت بیمه سامان گفت:سود صنعت بیمه را نمی شود به کل صنعت عمومیت داد ولی به صورت عمومی سود با کیفیتی  است.

وی در خصوص اعمال تحریم ها و اثرات آن بر صنعت بیمه گفت :صنعت بیمه تجربه اعمال تحریم و خروج شرکت های بیمه گر اتکایی از کشور یا محدود شدن فعالیت انها در دوره قبل را دارد، ظرفیت های داخلی کشور در صنعت بیمه به خوبی آمادگی این را دارد که مسایل و موضوعات اینچنینی از جمله تحریم ها را مدیریت کند .

ضرابیه افزود:صنعت بیمه در دنیا صنعت بزرگی است و بازیگران زیادی دارد.امکان دارد شرکت های بزرگ اتکایی به خاطر تحریم ها اجازه فعالیت در کشور را نداشته باشند اما همانند هر صنعت دیگری بازیگران متوسط زیادی هم دارد که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کنند.

به گفته ضرابیه ،صنعت بیمه ما در حال حاضر خصوصی سازی را شروع کرده است و حدود 10 الی 15 سال نیز از آغاز این موضوع گذشته است.الان زمان ایجاد تحول در این حوزه است.  

وی، صادرات بیمه را امری محتمل دانست و بیان کرد: صنعت بیمه در همه جای دنیا قانونمند است،لذا فعالیت یک شرکت بیمه در قالب فروش بیمه نامه  در کشور دیگر ممکن است با پیچیدگی هایی همراه باشد ،اما فروش بیمه تنها خدمتی نیست که یک شرکت بیمه ای می تواند در خارج از کشور عرضه کندوخدماتی مثل ارزیابی خسارت،کارشناسی ریسک و...خدماتی است که صنعت بیمه کشور ما می تواند به عنوان صادرات به سایر کشورها عرضه کند.

 

ارسال نظر