شناسه خبر : 3327

شرکت‌های بیمه خصوصی اطلاعات دقیقی به کارگزاران بورس نمی‌دهند

شرکت‌های بیمه خصوصی اطلاعات دقیقی به کارگزاران بورس نمی‌دهند

مدیر عامل شرکت نو اندیشان بازار سرمایه گفته است که شرکت‌های بیمه‌ای از لحاظ اقتصادی شرایط خوب و مناسبی ندارند بنابراین بازدهی وسودخوبی هم در بازار سرمایه ندارند.

محسن عینی  در گفتگو با چابک آنلاین، افزود: گرچه قوانینی تصویب شده که مقداری از زیان ده بودن بیمه ها کم می شود اما ولی هنوز هم به نقطه اتکا و مناسبی نرسیدند.

وی،دلیل مهم سودده بودن شرکت های بیمه ای درسایرکشورهای دنیا را اینچنین توضیح داد: مهمترین  منبع درآمد شرکت های بیمه ای از محل فروش بیمه نامه های عمر وحمل و نقل از جمله در حوزه صنایع دریایی  و هوایی است ، اما در ایران این نوع بیمه ها متاسفانه شرایط خیلی خوبی ندارند .

عینی،تخصص و تمرکز شرکت های بیمه ای را درحوزه صدور بیمه نامه شخص ثالث برشمرد که این نوع بیمه نامه عمدتا زیان بوده ده  و ادامه داد که این امر باعث  شده که شرکت های بیمه ای زیان ده ویا در بهترین حالت در نقطه سربه سر قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت نو اندیشان بازار سرمایه، تصریح کرد: به دلیل اینکه قالب شرکت های بیمه ای زیر مجموعه نهادهای مالی یا نهادهای دولتی هستند، شرکت بیمه  خصوصی به معنای واقعی در کشور وجود ندارد بنابراین  از آنجایی که این شرکتها مستقل عمل نمی کنند اطلاعات درست و دقیقی هم به کارگزاران بورس نمیدهند و این امر باعث  عدم شفافیت در اطلاعات می شود.

وی مدعی است که عامل اصلی  زیان ده بودن شرکت های بیمه ای در کشور غیر مستقل بودن آنها است.

ارسال نظر