شناسه خبر : 3323

ربیعی اعلام کرد:

صندوقهای بیمه‌ای و تحولات اجتماعی اولویتهای وزارت رفاه

صندوقهای بیمه‌ای و تحولات اجتماعی اولویتهای وزارت رفاه

وزیر سابق رفاه با اشاره به اینکه در حال حاضر صندوق‌های بیمه‌ای مهمترین مسئله این وزارتخانه هستند، گفت: باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی درستی برای صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی انجام شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علی ربیعی در مراسم تودیع خود و معارفه محمد شریعتمداری وزیر جدید وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و تعدادی از مسئولان نظام برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم که با جهانگیری آمدم و با جهانگیری می‌روم.

وی با اشاره به اینکه جهانگیری سنگ زیرین است و دوران تلخی را می‌گذراند، افزود: وی سرمایه‌های اجتماعی خودش را به میدان آورده و خوشحالم که حضور دارد و تمام توان خود را برای مردم و دولت انجام می‌دهد.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بعضی وقت‌ها دولت‌ها فِقدانشان اندازه‌گیری نمی‌شود و برخی از افراد نیز این‌گونه هستند؛ به طوری‌ که دکتر بهشتی و شهید مطهری نیز رفتند اما تأثیرات درازمدت آنها ادامه دارد.

ربیعی گفت: اگر به سال ۹۲ بازگردیم، باز هم به روحانی رأی می‌دهم.

وی افزود: اِشکالات بسیاری در کار ما بوده و است و تصمیمات خوبی را بعضی وقت‌ها نگرفتیم اما قصد و نیت بدی نداشتیم، دلمان می‌خواست وضع زندگی مردم بهتر شود و هرچه را در چنته داشتیم، گذاشتیم.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: معتقدم حتماً از این شرایط عبور می‌کنیم و وقتی این کشتی به آرامش می‌رسد، جامعه به ثبات خواهد رسید.

وی ضمن ابراز خوشحالی از آمدن شریعتمداری گفت: من در صف بودم و ایشان در ستاد و در آن زمان از کردستان به دفتر شریعتمداری برای گرفتن امکانات می‌آمدم و دوستی ما ۴۰ ساله است و خوشحالم که شریعتمداری نمی‌تواند بگوید وزیر قبلی خراب کرده و من آمدم درست کنم چون دوستیِ ما دیرینه است.

ربیعی همچنین خطاب به شریعتمداری و همکاران سابق خود افزود: پنج بحران یا در آستانه‌ی بحران؛ فشار آب، خاک، محیط‌زیست و نقدینگی، خیلی به ما مرتبط نیست اما سه مسئله اساسی در کشور داریم که یکی از آنها بحث صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی است.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: شریعتمداری مدیر ۱۷ صندوق است که باید سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای آنها داشته باشد و اگر نتوانیم اصلاحات سخت ایجاد کنیم، ممکن است نظام را تحت مخاطره قرار دهیم.

وی به تحولات اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: سنجش‌های اجتماعی که در فروردین و آبان ماه انجام می‌شود، با یکدیگر متفاوت است و بار تحولات نهادهای اجتماعی در حوزه معاونت رفاهی این وزارتخانه است؛ به طوری که در تحولات اجتماعی مشاهده می‌کنیم که مردم یک جایی زندگی می‌کنند و ارزش‌ها در جای دیگر است.

ربیعی به تحولات و انقلاب جمعیتی اشاره کرد و افزود: هر کدام از این موارد می‌تواند نظام سیاسی را متحول کند و در ادبیات، انقلاب جمعیتی را زیرپایه تحولات سیاسی می‌دانند.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما ناچار هستیم که مسئول سیاستگذاری اشتغال باشیم چرا که فرد دیگری وجود ندارد.

وی به بیکاری اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع نیز مهم است و همچنین سیاست خارجی و لجاجت دیکتاتور آمریکا نیز به وزارت رفاه مرتبط نیست اما آثارش به این وزارتخانه برمی‌گردد.

ربیعی با اشاره به اینکه این وزارتخانه سخنگوی فقرا است، تصریح کرد: در تحولات، دهک‌ها و طبقات پایین، بی‌پناه هستند و باید مد نظر قرار گیرند و امروز دیدگاه‌های نهادگرایی پاسخگو است و اگر در بحران، کسی به دنبال تئوری آزاد برود، درست نیست.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزارتخانه پناه بازنشستگان، زنان سرپرست خانوار، معلولان و ایتام است، گفت: باید سالانه به سه هزار یتیم رسیدگی شود.

به گفته وی، به اعتقاد بنده باید در گونه‌های فقر، به فقر مهارتی توجه کافی شود و موضوع بازماندگان از تحصیل خیلی به ما مرتبط نبود، اما با تلاش معاونت رفاهی توانستیم از تعداد این کودکان کم کنیم و به ۸۰ هزار کودک بازمانده برسیم که برای آن نیز در حال برنامه‌ریزی هستیم.

ربیعی گفت: هرچند در فقر مهارتی و درمان، به ما تاختند اما همچنان می‌گویم که مهمترین کار تحول سلامت، بیمه ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین و فقیر بود که این افراد، کارگران غیررسمی و حاشیه‌نشین شهری بودند.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه محصول فقر درآمدی و معیشتی در وزارتخانه است، افزود: به مسکن حمایتی نیز توجه لازم صورت گرفت و معتقدم این وزارتخانه، پناهگاه گروه‌های خاموش است و باید صدای این گروه‌ها باشد.

وی اظهار داشت: اعضای کانون‌ها، شوراها، اتاق‌های تعاون، نظام کارفرمایی و ... صاحبان حق هستند اما امان از ذی‌نفعان بالغیر حق، چرا که این افراد ایدئولوژی‌هایی می‌نویسند و امضا جمع می‌کنند.

ربیعی ادامه داد: از خداوند برای شریعتمداری آرزوی مقاومت می‌کنم چرا که کار در این وزارتخانه سخت است.

وی تأکید کرد: در دوران وزارت، با فروش مخالف نبودم اما با فروشی که تاراج باشد، مخالفت کردم.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: از این وزارتخانه جدا نمی‌شوم، همراه آن هستم و خدا شاهد است که هر کاری که در توان داشتم، انجام دادم که البته شاید اشتباهاتی نیز بوده باشد.

ارسال نظر