شناسه خبر : 3318

شرکت‌های بیمه‌ای دربورس سود قابل توجهی ندارند

شرکت‌های بیمه‌ای دربورس سود قابل توجهی ندارند

مدیر عامل شرکت کارگزاری پارس نمودگر، اظهار کرد که سهام شرکت‌های بیمه‌ای در بورس سود خوبی نمی‌دهند.

چابک آنلاین؛"اسماعیل میرزایی قمی" در خصوص علت عدم تمایل سرمایه گذاران به خرید و سرمایه گذاری در بخش سهام شرکت های بیمه ای به چابک آنلاین گفت: مهمترین علت این است که این صنعت سود خوبی در بورس نداشته و در صورتی که این شرکت ها صورت های مالی خوبی داشته باشند و کم ضرر باشند از آنها استقبال خواهد شد.

او عنوان کرد: در مقایسه با صنعت های دیگر صنعت بیمه کمتر تحت تاثیرعوامل بیرونی قرار می گیرد و برای افرادی مناسب بوده که دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری پارس نمودگر، بیان کرد: برخی از صنایع تاثیر پذیر از نوسانات نرخ ارز هستند و افرادی که تمایل به گرفتن نوسان و دریافت سود بالا هستند در آن  بخش ها سرمایه گذاری می کنند.

به گفته وی،" در صنعت بیمه، سرمایه گذار باید یک تا دو سال صبر کند و سود را سالانه محاسبه کند که چندان قابل توجه نیست."

میرزایی قمی خاطر نشان کرد: "اکثر سرمایه گذاران بنابر توصیه و مشاوره کارگزاران در بورس اقدام به خرید و فروش می کنند و کارگزار برای آنها توضیح می دهد که درکدام بخش می توانندسود بهتری دریافت کنند.".

مدیرعامل شرکت کارگزاری پارس نمودگر اینگونه ادامه داد: کارگزاران برای سهام شرکت های بیمه ای در بورس نمی توانند میزان سود دهی را مشخص کنند و ابتدا باید صورت های مالی شرکت بیمه مورد نظر را بررسی کنند.

این فعال بازار سرمایه تاکید کرد: برای رشد این صنعت در بورس، باید ابتدا کارگزاران را آگاه ساخت تا بتوانند در این زمینه بهتر فعالیت کنند و به افراد مشاوره بدهند.

 به اعتقاد او، برگزاری یک سری از جلسات با کارگزاران، از سوی شرکت های بیمه ای، پاسخ به سوالات و اشتراک نظرات، برای فعالیت این صنعت در بازار بورس می تواند موثر باشد.

ارسال نظر