شناسه خبر : 3310

برخی شرکت‌های بیمه‌ای اطلاعات کافی در اختیار سرمایه گذاران قرار نمی‌دهند

برخی شرکت‌های بیمه‌ای اطلاعات کافی در اختیار سرمایه گذاران قرار نمی‌دهند

مدیر عامل شرکت کارگزاری بورس ابزار اظهار کرد که برخی از شرکت های بیمه ای در زمان مناسب اطلاعات کافی در زمینه صورت های مالی خود، در اختیار سرمایه گذاران قرار نمی دهند.

به گزارش چابک آنلاین، سیدعلی محمودی گفت: شرکت های بیمه ای و ارکان صلاحیت دار آنها، عموما به موقع اطلاعات کافی و معتبر در رابطه با صورت های مالی خود، در اختیار سرمایه گذاران قرار نمی دهند و سهام شرکت های بیمه ای که در این مورد به موقع عمل می کنند بهتر خرید و فروش می شود.

او، علت عدم تمایل به خرید سهام صنعت بیمه را، عدم شناخت مردم از صنعت بیمه در بورس دانست و خاطر نشان کرد: "اطلاعات معتبر و کافی از جانب برخی از شرکت های بیمه ای در اختیار مردم قرار نمی گیرد.".

مدیرعامل شرکت کارگزاری بورس ابزار ، عنوان کرد: شرکت های بیمه ای موظف به ارائه این گزارشات هستند و اگر به موقع گزارش دهند و صورت های مالی آنها شفاف باشد، قطعا مردم از خرید سهام این صنعت استقبال می کنند.

محمودی گفت: نظارت مداوم بازرسین قانونی وگزارشات به موقع در نیمه و پایان هر سال راهی برای شناخت و اطمینان بهتر سرمایه گذاران به این بخش است.

او تاکید کرد: ارائه تحلیل از زبان یک تحلیلگر مستقل در رابطه با برخی از شرکت های بیمه ای و یا کل صنعت بیمه کشورمی تواند در شناخت بهتر مردم در این زمینه موثر باشد.

ارسال نظر