شناسه خبر : 3240

هنرمندان صنعت گر و فرش باف استان بیمه می‌شوند

هنرمندان صنعت گر و فرش باف استان بیمه می‌شوند

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان بیمه شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، طاهری اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه میراث فرهنگی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، هنرمندان بخش صنایع دستی و فرش بافان استان از این پس می‌توانند از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی کلی در این صندوق بهره‌مند شوند. 

وی افزود: کلیه فعالان فرهنگی و تلاشگران عرصه هنر‌های سنتی و قالی بافان در سراسر استان که دارای کارت شناسایی معتبر از سازمان‌های مذکور و یا دارای معرفی نامه هستند می‌توانند با مراجعه به شعب بیمه تامین اجتماعی در سراسر استان و محل بخشداری‌ها نسبت به ثبت نام وعضویت خود اقدام کنند و از مزایای بازنشستگی و از کار افتادگی کلی بازماندگان متوفی و همچنین یارانه ۷۰ در صدی دولت در پرداخت حق بیمه به صورت سالیانه بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان وعشایر استان خاطرنشان کرد: حقوق مستمری بگیران زیر پوشش این صندوق از ابتدای مهره ماه امسال ۱۰ درصد بیشتر شده است.

طاهری گفت: این افراد می‌توانند با مراجعه به شعب مختلف بانک کشاورزی هفته آینده نسبت به دریافت مبلغ مابه التفاوت این افزایش از ابتدای سال ۹۷ تا پایان مهر ماه به صورت یکجا اقدام کنند. 

لازم به ذکر است استان کرمانشاه رتبه ۴ ضریب نفوذ بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر کشور رادارد.

هم اکنون ۸۰ در صد جمعیت روستایی و عشایری استان کرمانشاه (۷۰ هزار خانوار) زیر پوشش صندوق بیمه عشایری و روستایی هستند.

ارسال نظر