شناسه خبر : 3238

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان:

برای سومین سال متوالی هزینه بیمه دانش‌آموزی افزایشی نداشته است

برای سومین سال متوالی هزینه بیمه دانش‌آموزی افزایشی نداشته است

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان کردستان گفت: در سال تحصیلی جدید و برای سومین سال متوالی هزینه بیمه دانش آموزی ثابت بوده و هیچ افزایشی نداشته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، عیسی رحیمی اظهار داشت: هر سال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید مبلغی بابت بیمه یکسال دانش آموز از خانواده ها گرفته می شود که این مبلغ امسال برای سومین سال پیاپی همان ۷۵ هزار ریال بود و تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه قبل از آغاز سال تحصیلی دستورالعمل بیمه حوادث دانش آموزی به مناطق شانزده گانه آموزشی استان اعلام شد، افزود: هیچ مدرسه ای حق دریافت مبلغی بیشتر از آنچه که تعیین شده نداشته و در صورت مشاهده علاوه بر عودت مابقی به دانش آموزان با کارکنان خاطی مدرسه نیز برخورد می شود.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: بیمه دانش آموزان تنها مختص مدرسه نیست بلکه در طول یکسال (اول مهر تا پایان شهریور) هر گونه اتفاق و حادثه ای برای دانش آموز رخ دهد، بیمه به اشکال مختلف جوابگوی جبران خسارت وارده است.

رحیمی با اشاره به اینکه تعهدات حوادث دانش آموزی در بخش های مختلف متفاوت است، یادآور شد: براین اساس جبران غرامت نقص عضو تا یک میلیارد ریال و کمک هزینه انواع پیوندها نیز تا ۳۰ میلیون ریال است.

وی بیان کرد: براساس این بیمه همچنین برای جبران هزینه درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از هر حادثه تا مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال و جبران هزینه های ناشی از حوادث جرحی نیز تا ۷۵ میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان گفت: براساس دستورالعمل این بیمه برای کاشت حلزون تا سقف ۱۰ میلیون ریال، سمعک ۲۰ میلیون ریال و برای هزینه های درمانی دانش آموزان دارای بیماری صعب الاعلاج نیز تا سقف ۲۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

رحیمی با اشاره به تعهدات این بیمه در حوزه اردوی دانش آموزی نیز اظهارداشت: در اردوهای راهیان نور اگر اتفاقی برای دانش آموز بیفتد دیه کامل به خانواده او پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در سایر اردوها نیز در صورت روی دادن حادثه برای دانش آموز در صورت فوت از طریق این بیمه هزینه مواردی همچون کفن و دفن تا سقف ۷۰ میلیون ریال و نقص عضو نیز تا یک میلیارد ریال پرداخت می شود.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: علیرغم باور برخی از خانواده ها مبنی بر اینکه بیمه دانش آموزی فقط اسم بیمه را یدک می کشد و کاری انجام نمی دهد در یکسال گذشته چند دانش آموز که دچار حوادث مختلفی شدند به روش هایی غرامت دریافت کردند.

رحیمی با بیان اینکه مدیران ما هنوز هم بخشنامه های این بیمه را بدرستی مطالعه نکرده و معلمان و خانواده ها نیز آگاهی کافی در مورد این بیمه ندارند از رسانه ها خواست اطلاع رسانی لازم در این زمینه را در جامعه انجام دهند.

ارسال نظر