شناسه خبر : 3178

هنرمندان حوزه صنایع دستی شهرستان خمین بیمه شدند

هنرمندان حوزه صنایع دستی شهرستان خمین بیمه شدند

۵۰ نفر از هنرمندان حوزه صنایع دستی در شهرستان خمین زیر پوشش خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت:  50 نفر از هنرمندان حوزه  صنایع دستی در این شهرستان زیر پوشش خدمات بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

فراهانی افزود: در سه ماه گذشته با اجرای ماده 2 آیین نامه اجرایی همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شرایط برای  حمایت از هنرمندان صنایع دستی و شاغلان روستایی و عشایری در محورهای بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه  10 درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی را دولت و پنج درصد آن را هنرمندان پرداخت  می کنند افزود:  هنرمندان با پرداخت پنج میلیون و 400 هزار ریال برای یک سال از همه مزایای بیمه های اجتماعی به غیر از دفترچه درمانی بهره مند می شوند و در سال دوم  می توانند حق بیمه پنج درصدی  خود را به صورت اقساط پرداخت  کنند.

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خمین گفت: با اشاره به رراه اندازی چهار کارگزار بیمه برای این موضوع اظهار داشت:  هنرمندان صنایع دستی شاغل در روستاها و شهرها و دارای پروانه مشاغل خانگی و یا پروانه تولید انفرادی مشمول این بیمه می شوند.

 

 

ارسال نظر