شناسه خبر : 3173

نوسانات نرخ ارز وصول حق بیمه‌ها را با مشکل مواجه می‌سازد

نوسانات نرخ ارز  وصول حق بیمه‌ها را  با مشکل  مواجه  می‌سازد

مدیرعامل شرکت بیمه امید، اظهار کرده:یکی از چالش‌های شرکت های بیمه فعال در مناطق آزاد محدوه فعالیت بوده و این شرکت‌ها در وسعتی کمتر از یک درصد جمعیت کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهند و امکان فعالیت در سرزمین اصلی را ندارند.

به گزارش چابک آنلاین، "علی اکبر اکرامی"،یکی از مشکلات پیش روی شرکت های فعال در مناطق آزاد را فعالیت شرکت های ثبت شده اصلی بدون هیچ محدودیتی در تمامی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دانست  حال آنکه شرکت های بیمه ای مناطق آزاد  مجوز فعالیت در سرزمین اصلی را ندارند.

وی،در خصوص نوسانات نرخ ارز در آینده بازار بیمه هم اظهار داشت :این وضعیت حداکثر یک دوره یک تا دوساله شرکت های بیمه را متاثر خواهد کرد  و سپس وضعیت به حالت اولیه باز خواهد گشت و ادامه داد که  به این معنی که یک یا دو سال ممکن است حق بیمه  بعضی از رشته ها کاهش یابد یا وصول حق بیمه ها با مشکل  مواجه شود اما از یک تا حداکثر دوسال آثار آن از بین خواهد رفت.

مدیر عامل شرکت بیمه امید گفت این شرکت بجز رشته درمان انفرادی و چند رشته غیر فعال دیگر ،مجوز فعالیت در سرزمین اصلی را ندارد اما موارد بیمه شده توسط این شرکت در سرزمین اصلی نیز دارای پوشش بیمه ای است.

شرکت بیمه امید در همه مناطق آزاد تجاری صنعتی دارای شعبه بوده و در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیش از 130 نمایندگی فروش مشغول فعالیت است.

ارسال نظر