شناسه خبر : 3155

نمایشگاه‌‌ها فرصتی برای شناسایی بازارهای جدید ملی و بین‌المللی

نمایشگاه‌‌ها فرصتی برای شناسایی بازارهای جدید ملی و بین‌المللی

شرکت‌‌ها با حضور در نمایشگاه‌‌ها می‌توانند با بهره‌‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای شناسایی بازار‌های جدید ملی و بین المللی و افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور نقش موثری را ایفا کنند.

به گزارش چابک آنلاین؛ مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه ضمن بیان مطلب فوق، به دنیای‌اقتصاد گفت: حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی به شرکت‌کنندگان و بازدید‌کنندگان باعث شناسایی بازارهای جدید ملی و بین‌المللی در سه حوزه بانک، بورس و بیمه می‌شود. مجید مشعلچی فیروزآبادی حضور فعال گروه‌های متخصص اعم از معاونان و مدیران تاثیرگذار ستاد و برتر استانی و نیز نمایندگان برتر را از جمله اقدامات بیمه‌کوثر به‌منظور دستیابی شرکت به اهداف و در نهایت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور دانست و گفت: هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی، فعالیت‌های بازاریابی مطلوب و جذب پرتفوی ۵میلیارد تومانی با مشارکت فعال همکاران شرکت در نمایشگاه سال گذشته محقق شد.

وی درباره بازارهای مالی به‌ویژه در زمینه بیمه گفت: بازار بیمه به نظر با چند مشکل مواجه شده است. در بازار سرمایه تا حدودی و نه قطعی بخشی از افزایش جهش ارزی در آن دیده شده است ولی در بازار شرکت‌های بیمه به نظر رشد نرخ ارز دو اثر خواهد داشت اول اثر تسعیر که در گزارش میان‌دوره‌ای مالی شرکت‌ها لحاظ می‌شود ولی اثری که دیرتر حادث می‌شود در رشد ضریب خسارت به دلیل رشد تورم چه در بخش خسارت‌های جانی اتومبیل و همچنین درمان است که چالش این بازار برای دوره‌های بعد است.

به‌طور کلی کار شرکت‌های بیمه بسیار سخت است، چراکه باید همراه با این افزایش هزینه ناشی از تورم و همچنین خسارت‌های واردشده به زیان‌دیدگان تحت‌پوشش، دارایی و درآمدهای خود را نیز افزایش دهند؛ در حالی که حرکت آنها چابک نیست و عمدتا درگیر سپرده‌های بانکی هستند که نرخ بازدهی واقعی آنها منفی است. به نظر باید در بیمه‌ها این موضوع لحاظ شود که هر چه سریع‌تر بخش‌ها یا دارایی‌های شرکت‌های بیمه به سمت دارایی‌های مولدتر و چابک‌تر پیش برود.

مدیرعامل شرکت افزود: اکنون در بازار برای دستیابی به اهداف جدید راهکارهایی را درنظر گرفته‌ایم. استفاده از اهرم بدهی، حرکت به سمت سرمایه‌های مولد و چابک که نقدشوندگی خوبی را نیز داشته باشند و حضور در پروژه‌هایی که می‌توان با راه‌اندازی آن هم سود جمعی و هم سود شرکتی را به دست آورد از اولویت‌های شرکت است. از سوی دیگر این شرکت همچنان در بحث استارت‌‌آپ‌ها فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری خود را ادامه خواهد داد و طی هفته‌های آتی سه محصول به‌صورت عملیاتی با هدف سودآوری و کمک به خدمات شرکت آغاز به‌کار می‌کند. تمرکز شرکت بیشتر در حوزه بازار سرمایه است و سعی می‌کنیم از بهترین فرصت‌های این بازار جریان سودآوری را تقویت کنیم. از همین رو از ابتدای سال‌۹۷ تاکنون بیش از ۱۵۱میلیارد تومان سود خالص از محل خرید و فروش و سود مجامع در این بازار حاصل شده است.

وی درخصوص برنامه‌های شرکت در بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری اظهار کرد: اکنون سهم ما از بازار حدود ۴درصد است دو‌رقمی کردن سهم شرکت از بازار بیمه از مهم‌ترین برنامه‌های آتی شرکت تا سال ۱۴۰۴ است که البته هدف‌گذاری بسیار دشواری است. همچنین افزایش سرمایه شرکت، افزایش سهم بازار و طراحی و توسعه پنل سرمایه‌گذاری (اپلیکیشن مدیران) از برنامه‌های شرکت در حوزه سرمایه‌گذاری است. مشعلچی فیروزآبادی درباره رشد حق‌بیمه‌ها در شرایط کنونی اقتصاد و افزایش قیمت‌ها گفت: بیمه یک محصول فروختنی است و بیمه‌گران باید در هر شرایطی بتوانند محصولات خود را به مشتریان بفروشند. باتوجه‌به اینکه در سال‌های گذشته بیمه‌شدگان و بیمه‌گران با مشکلاتی از این قبیل روبه‌رو بوده‌اند، خوشبختانه اغلب مشتریان و شرکت‌های بیمه می‌توانند خود را با شرایط جدید انطباق دهند و به‌ نوعی بازار به روند رو‌به‌رشد خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: از طرفی باتوجه‌به اینکه حق‌بیمه در بخش عمده‌‌ای از بازار در بخش اتومبیل و مسوولیت به‌طور طبیعی و باتوجه ‌به افزایش دیه اعلامی از طرف مراجع ذی‌ربط افزایش می‌یابد در حوزه بیمه‌های اموال نیز در صورت کم‌بیمگی ماده «۱۰» قانون بیمه در رابطه با خسارت‌های پرداختی اعمال می‌شود. به‌نظر نمی‌رسد صنعت بیمه در سال‌جاری با مشکل خاصی از این ناحیه مواجه شود. ضمن آنکه بسیاری از بیمه‌گذاران بزرگ صنعت با درک مناسب از شرایط کنونی و به‌منظور پوشش کافی برای ریسک‌های خود، سرمایه‌هایشان را در بیمه‌نامه‌ها افزایش داده‌اند.  وی حل معضلات مرتبط با مسائل زیرساخت و آی‌تی، نیروی انسانی و شبکه فروش را همزمان با تعریف بیمه‌نامه‌های نوین از برنامه‌های آتی شرکت برای افزایش ضریب نفوذ بیمه دانست و تصریح‌کرد: راه‌اندازی نرم‌افزار جدید بیمه‌گری و توسعه سامانه هوش تجاری با توجه ویژه به، به‌روزرسانی زیرساخت‌ها و همچنین راه‌اندازی استارت آپی که به نوعی یک درگاه پرداخت الکترونیک با امکانات بیشتر، بهتر و ویژه برای صنعت بیمه است از اهداف در دست اقدام شرکت در حوزه IT است.

 

ارسال نظر