شناسه خبر : 3141

۹ دفتر ارتباطی موسسات بیمه و کارگزاری بیمه خارجی در ایران فعالیت می‌کنند

۹ دفتر ارتباطی موسسات بیمه و کارگزاری بیمه خارجی در ایران فعالیت  می‌کنند

رییس شورای عالی بیمه با اعلام آمادگی بیمه مرکزی برای ایجاد شعبه و نمایندگی موسسات بیمه‌ای خارجی در کشور، گفت: در حال حاضر ۹ دفتر ارتباطی موسسات بیمه و کارگزاری بیمه خارجی در ایران فعالیت می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین، غلامرضا سلیمانی که در پنجمین همایش "کیش اینوکس" سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: صنعت بیمه با عرضه سهام در بورس و سپرده گذاری در بانک با دو ضلع نهادهای پولی و مالی تعامل دارد و ما اعتقاد داریم عملکرد هر رکن اقتصادی بر ارکان دیگر اثرگذار است.

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به لزوم رشد متناسب سه رکن اقتصادی بورس، بانک و بیمه، خاطرنشان کرد: توسعه هر یک از نهادهای اقتصادی در گرو توسعه پذیری نهادهای دیگر است و امیدواریم تعامل بیشتری را در سه حوزه بانک، بورس و بیمه شاهد باشیم.

رییس شورای عالی بیمه از تلاش بیمه مرکزی برای مشارکت چشمگیرتر بخش خصوصی در صنعت بیمه خبر داد و گفت: تمهیداتی را در نظر گرفته ایم که در آینده نزدیک تمامی اهداف اصل چهل و چهار قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی را محقق کنیم و شرایط به گونه ای پیش برود که فقط شرکت بیمه ایران در چارچوب قانون به عنوان تنها شرکت بیمه ای دولتی کشور فعالیت کند.

سلیمانی حضور بلاک چین ها را در افزایش ضریب امنیت اقتصادی، موثر دانست و افزود: با تدابیر ویژه الکترونیکی و استارت آپی در بخش قراردادهای هوشمند می توانیم ضریب قراردادهای جعلی را به حداقل برسانیم.

رییس شورای عالی بیمه با اعلام آمادگی بیمه مرکزی برای ایجاد شعبه و نمایندگی موسسات بیمه ای خارجی در کشور، گفت: در حال حاضر ۹ دفتر ارتباطی موسسات بیمه وکارگزاری بیمه خارجی در ایران فعالیت می کنند.

سلیمانی با اشاره به ضرورت گسترش تعاملات آموزشی و پژوهشی در خصوص تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نسبت به انعقاد تفاهم نامه های کارآمد با دانشگاه ها و مراکز علمی کشور تاکید کرد.

وی تدوین مقررات در حوزه استارت آپ ها را از نیازهای جدی توسعه صنعت بیمه کشور ارزیابی کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف کلان صنعت بیمه به قابلیت ها و ظرفیت های استارت آپ ها نیاز داریم که خوشبختانه تاکنون چند استارت آپ در این حوزه فعالیت می کنند.

وی ایجاد کمیته ثبات اقتصادی با حضور نمایندگان بورس، بانک و بیمه را از دیگر ابزارهای توسعه ای ارزیابی و تصریح کرد: هم افزایی در عرصه اقتصاد دستیابی به اهداف و مطالبات کلان اقتصادی را تسریع خواهد کرد.

سلیمانی در پایان ابراز امیدواری کرد که دست اندرکاران و سیاستگذاران این همایش با تدوین نقشه راه و برنام ریزی تخصصی تر به غنی تر شدن مباحث کمک کنند.

شایان ذکر است پنجمین همایش کیش اینوکس عصر دوشنبه ۳۰ مهر با حضور معاون رییس جمهور، رییس کل بیمه مرکزی، معاون وزیر اقتصاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس سازمان بورس و جمعی از مقامات ارشد اقتصادی کشور آغاز به کار کرد.

 

  • ناشناس

    چه جالب نمیدونستم

ارسال نظر