شناسه خبر : 3105

مدیرعامل صندوق بازنشستگی در نشست با روسای کانون‌های بازنشستگی استان اصفهان:

بازنشستگانی که کمتر از سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند منتظر بسته حمایتی دولت باشند

بازنشستگانی که کمتر از سه میلیون تومان حقوق می‌گیرند منتظر بسته حمایتی دولت باشند

جمشید تقی زاده گفت: با مشخص شدن جزئیات بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب پذیر، بازنشستگانی که کمتر از ۳ میلیون حقوق دریافت می‌کنند نیز این بسته را دریافت خواهند کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، جمشید تقی زاده در نشست با روسای کانون های بازنشستگی استان اصفهان گفت: صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه ۳.۲۵ هزار میلیارد تومان به یک میلیون و چهارصد هزار نفر بازنشسته حقوق پرداخت می کند و این در حالی است که در 1.5 سال آینده ۵۵۰ هزار نفر نیز به جمعیت تحت پوشش افزوده خواهند شد.

وی از راه اندازی و ساماندهی سیستم جامع شاغلین خبر داد و گفت: تلاش بر این است که دو مرحله بازنشستگان و شاغلین را به موازات هم پیش ببریم. باور همیشه این بوده که در بحران ها بهترین تصمیمات گرفته شود و گره گشا باشد.این صندوق در بخش اقتصادی پنج هلدینگ زیرمجموعه دارد. بیشترین تاثیر گذاری در بخش فولاد، صنعت نفت و گردشگری است. صندوق بازنشستگی کشوری موقعیت ویژه ای دارد به نحوی که هم در فضای اجتماعی و هم اقتصادی تاثیر گذار است.

تقی زاده با اشاره به اینکه تسهیلات وام ضروری با اعتبار دو هزار میلیارد تومان برای ۴۰۰ هزار بازنشسته زیرپوشش فراهم شده، گفت: تا آخر اسفند سال جاری حدود ۲۰۰ هزار بازنشسته وام را دریافت خواهند کرد. همچنین، افزایش سفرهای سیاحتی و زیارتی و تغییر در ساختار بیمه ای اتفاق خواهد افتاد. با مشخص شدن جزئیات بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب پذیر، بازنشستگانی که زیر ۳ میلیون حقوق دریافت می‌کنند نیز این بسته را دریافت خواهند کرد.

 

ارسال نظر