برخی شرکت‌های بیمه‌ای قانون را دور زده و خودروهای با سن بالا را بیمه نمی‌کنند

برخی شرکت‌های بیمه‌ای قانون را دور زده و خودروهای با سن بالا را بیمه نمی‌کنند

یک کارشناس صنعت بیمه گفت: طبق قانون، تمامی شرکت‌های بیمه‌ای مکلف به فروش بیمه نامه شخص ثالث هستند هر چند که عده‌ای از شرکت‌ها به نحوی قانون را دور زده و اغلب خودروهای با سن بالاتر را بیمه نمی‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین، یک کارشناس صنعت بیمه، افزایش نرخ بیمه شخص ثالث خودروهای فرسوده را اقدامی درست دانست و گفت که شبیه این عمل در کشورهای توسعه یافته وجود دارد و خودروهایی که به سمت عمر بالا می‌روند تا قبل از رسیدن به سن فرسودگی مالیات و بیمه بالایی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

با مصوبه جدید هیات وزیران در مهرماه 97 سن جدید فرسودگی انواع خودرو و موتور سیکلت تعیین شد.

ابوطالب قره چماقلو، افزود: که افزایش نرخ بیمه شخص ثالث با تخفیف سنواتی بیمه شخص ثالث در تناقض بوده برای این امر هم اما راهکارهایی وجود دارد و می‌توان تخفیف سنواتی را به جای خودرو به راننده داد.

به گفته وی، افرادی که در پایان یکسال هیچ حادثه ای بر روی گواهینامه آن‌ها درج نشده از امتیاز تشویقی برخوردار شوند.

قره چماقلو، تصریح کرد: ایجاد سیستم های بازدارنده به شکل جریمه روی خودروهای با عمر بالا اقدام خوبی است.

وی، درباره بیمه نکردن خودرو‌های با سن بالا از سوی برخی از شرکت‌های بیمه‌ای، بیان کرد: طبق قانون، تمامی شرکت‌های بیمه‌ای مکلف به فروش بیمه نامه شخص ثالث هستند هر چند که عده‌ای  از شرکت‌ها به نحوی قانون را دور زده و اغلب خودروهای با سن بالاتر را بیمه نمی‌کنند.

این کارشناس صنعت بیمه، با توجه به وجود آمار بالای خودروی فرسوده در ایران، بالا بردن نرخ بیمه شخص ثالث را عاملی بازدارنده برای تردد در سطح شهر‌ها دانست.

 

ارسال نظر