نشست مشترک شرکت ملی گاز و بیمه رازی؛

بیمه مشترکان گاز در همه شهرها و روستاها تا پایان امسال ادامه دارد/ حق بیمه مشترکان شهری ماهانه ۲۰۰۰ ریال و مشترکان روستایی ماهانه ۱۰۰۰ ریال است

بیمه مشترکان گاز در همه شهرها و روستاها تا پایان امسال ادامه دارد/ حق بیمه مشترکان شهری ماهانه ۲۰۰۰ ریال و مشترکان روستایی ماهانه ۱۰۰۰ ریال است

رئیس امور تعرفه‌ها و قراردادهای گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: بر اساس قرارداد شرکت ملی گاز با شرکت سهامی بیمه رازی و در ادامه طرح بیمه مشترکان گاز طبیعی، همه مشترکان خانگی و تجاری در کشور در سال ۹۷ در برابر حوادث ناشی از گاز طبیعی بیمه شدند. حق بیمه به ازای هر مشترک تجاری و هر واحد مسکونی مشترکان شهری ماهانه ۲۰۰۰ ریال و مشترکان روستایی ماهانه ۱۰۰۰ ریال بر مبنای قانون بودجه از طریق قبوض گاز مشترکان محاسبه و اخذ و به شرکت بیمه پرداخت می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از عصر اقتصاد، نشست مشترک شرکت ملی گاز و بیمه رازی با هدف بررسی راه‌های مصرف ایمن گاز، شیوه‌های اثربخش و تأثیرگذار اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی از سوی مشترکان برگزار شد.

جلال نورموسوی، رئیس امور تعرفه‌ها و قراردادهای گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: بر اساس قرارداد شرکت ملی گاز با شرکت سهامی بیمه رازی و در ادامه طرح بیمه مشترکان گاز طبیعی، همه مشترکان خانگی و تجاری در کشور در سال ۹۷  در برابر حوادث ناشی از گاز طبیعی بیمه شدند.

وی تصریح کرد: مشترکان گاز باید همواره نکات ایمنی را در استفاده از وسایل گازسوز رعایت کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد، از این رو برای حمایت و محافظت از آنان در مقابل حوادث مرتبط با گاز طبیعی، بیمه مشترکان خانگی از سال ۱۳۸۹ تاکنون به صورت سالانه برقرار شده و امسال نیز حق بیمه به ازای هر مشترک تجاری و هر واحد مسکونی مشترکان شهری ماهانه ۲۰۰۰ ریال و مشترکان روستایی ماهانه ۱۰۰۰ ریال بر مبنای قانون بودجه از طریق قبوض گاز مشترکان محاسبه و اخذ و به شرکت بیمه پرداخت می‌شود.

نورموسوی افزود: بر این اساس، پرداخت غرامت فوت در سال ۹۷ برای هر نفر در هر حادثه ۶۵۰ میلیون ریال و همچنین پرداخت غرامت نقص عضو و از کار افتادگی دائم و جبران هزینه‌های پزشکی برای هر نفر در هر حادثه، حداکثر تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال است.

به گفته رئیس امور تعرفه‌ها و قراردادهای گازرسانی شرکت ملی گاز، حداکثر جبران خسارت‌های مالی وارده به ذی‌نفعان و هرگونه اموال منقول و غیرمنقول آنها در هر حادثه و به ازای هر یک از موارد تحت پوشش به‌عنوان یک واحد مستقل، تا سقف یک میلیارد و  ۲۰۰ میلیون ریال مقرر شده است.

نورموسوی درباره بیمه رازی توضیح داد: شرکت بیمه‌گر در سال ۱۳۹۷ شرکت سهامی بیمه رازی است و این شرکت پس از اعلام حادثه از سوی سازمان آتش‌نشانی یا شرکت گاز استانی و بررسی کارشناسی، اقدام به تشکیل پرونده و پرداخت هزینه‌های مربوط به آن می‌کند که در خسارت‌های فوت، مبلغ غرامت در وجه وراث قانونی متوفی بر اساس برگه انحصار وراثت و همچنین در خسارت‌های پزشکی و نقص عضو، مبلغ غرامت در وجه مصدوم یا سرپرست قانونی وی بر اساس اسناد و مدارک ثبت‌شده پرداخت خواهد شد.

مجید بوجارزاده، سخنگو و رئیس روابط‌عمومی شرکت ملی گاز در این نشست با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و کاهش دما در برخی استان‌های سردسیر کشور، بر رعایت نکات ایمنی در راه‌اندازی و کاربرد دوباره وسایل گازسوز تاکید کرد و گفت: اکنون ضریب نفوذ گاز در کشور به ۸۰ درصد رسیده است که مطابق آن بیش از ۲۶ میلیون واحد و بیش از ۲۲ میلیون مشترک از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

وی با بیان این‌که بیمه مشترکان گاز، حامی جان و مال آنها است، اظهار کرد: شرکت ملی گاز در ماه‌های اخیر قراردادی با بیمه رازی امضا کرده تا مشترکان گاز طبیعی از رفاه و آرامش خاطر نیز بهره‌مند شوند. مشترکان در عین حال باید نکات ایمنی را در هنگام استفاده از وسایل گازسوز رعایت کنند.

 

  • ناشناس

    خیلی گرونه

ارسال نظر