شناسه خبر : 3069

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:

صرفه جویی در هزینه‌های سلامت با پرونده‌های الکترونیک/ ضرورت جلوگیری از هدر رفت منابع سلامت

صرفه جویی در هزینه‌های سلامت با پرونده‌های الکترونیک/ ضرورت جلوگیری از هدر رفت منابع سلامت

علی نوبخت با اشاره به اینکه باید تا پایان سال جاری پرونده‌های الکترونیک سلامت تشکیل شود، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی کشور، به نظر می‌رسد مصرف بی‌رویه دارو، عکس‌برداری‌های بیش از حد، آزمایش‌ها و غیره در نظام سلامت وجود دارد. این موضوع باعث هدر رفت منابع سلامت می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آی هینا، علی نوبخت درباره اهمیت مدیریت منابع در نظام سلامت گفت: حوزه بهداشت و درمان کشور نیازمند مدیریت منابع، بهینه‌سازی و صرفه جویی است. برای این منظور در قانون برنامه ششم توسعه بر چند موضوع تاکید شده و به وزارت بهداشت نیز گفته شده که باید تا پایان سال جاری، پرونده‌های الکترونیک سلامت تشکیل شود؛ زیرا در این صورت می‌توان حداقل تا 30 درصد در هزینه‌های سلامت صرفه جویی کرد.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی کشور، به نظر می‌رسد مصرف بی‌رویه دارو، عکس‌برداری‌های بیش از حد، آزمایش‌ها و غیره در نظام سلامت وجود دارد. این موضوع باعث هدررفت منابع سلامت می‌شود.

نوبخت بیان کرد: باید راهنماهای بالینی و استانداردهای خدمات سلامت اجرایی شود و بیمه‌ها از ابتدای قرارداد بر اجرای راهنماهای بالینی تاکید کنند. در حال حاضر یک نفر می‌توان در یک روز به چند پزشک مراجعه کند یا چند بار عکس‌برداری انجام دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف نظام سلامت، مردم هستند که امنیت و سلامت آن‌ها تامین شود.

این نماینده مجلس درباره عملکرد سازمان بیمه سلامت نیز گفت: عملکرد این سازمان نسبت به گذشته بهتر شده است. اگر سازمان‌های بیمه‌گر قانون را رعایت کنند و راهنماهای بالینی اجرا شود، می‌توان کنترل منابع در نظام سلامت را انجام داد.

 

ارسال نظر