نائب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه سینا:

عمده مردم تمایلی به خرید بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی ندارند

عمده مردم تمایلی به خرید بیمه نامه آتش سوزی منازل مسکونی ندارند

محمد رضائی گفت: عمده مردم ریسک بروز آتش سوزی در منازل مسکونی را کم می دانند به همین دلیل، تمایلی به خرید این نوع بیمه نامه نداشته اند.

به گزارش چابک آنلاین، نائب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه سینا، عرضه مستقل خطرات قابل‌ تامین‌ در بیمه آتش سوزی را راهی برای شناخت بهتر و استقبال بیشتر مردم از این بیمه نامه دانست.

در بیمه آتش سوزی، ساختمان و کالاها و لوازم موجود در آن در مقابل خطر آتش سوزی و انفجار و صاعقه بیمه می شود.

خطرات دیگری چون زلزله، سیل و طوفان نیز در بیمه آتش سوزی وجود داشته اما با عنوان خطرات اضافی قابل پوشش است و همین موضوع سبب شده بیمه نامه سیل کمی ناشناخته باقی بماند.

محمد رضائی در گفتگو با چابک آنلاین اظهار داشت که عمده مردم ریسک بروز آتش سوزی در منازل مسکونی را کم می دانند به همین دلیل، تمایلی به خرید این نوع بیمه نامه نداشته اند.

وی افزود: در بیمه نامه آتش سوزی 4 هفته پس از تکمیل مدارک، خسارت به شخص بیمه گذار پرداخت می شود اما در جریان خطرات تبعی، پس از انجام کارشناسی های لازم و تکمیل مدارک خسارت، پرداخت می شود.

به گفته رضایی، سیل اخیر که در استان های شمالی رخ داد، سبب وارد آمدن خسارت های زیادی به منازل مسکونی، تاسیسات شهری و حتی محصولات کشاورزی شد که اصناف و واحدهای صنفی و تجاری می توانند با خرید یک بیمه نامه، تاسیسات خود را تحت پوشش قرار دهند.

نائب رئیس هیات مدیره  شرکت بیمه سینا، با توجه به حادثه خیز بودن جغرافیای ایران، بهترین راه را برای جبران خسارت های احتمالی، ایجاد یک صندوق بیمه اجباری دانست.

 

ارسال نظر