شناسه خبر : 2974

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد:

بدهی ۱۰۳ هزار میلیارد ریالی سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت به وزارت بهداشت

 بدهی 103 هزار میلیارد ریالی سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت به وزارت بهداشت

علی صدرالسادات گفت: وزارت بهداشت ۱۰۳ هزار میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارد که ۵۳ هزار میلیارد ریال از این میزان مربوط به بیمه سلامت و ۵۰ هزار میلیارد ریال مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی صدرالسادات چهارشنبه در همایش مدیران بودجه دانشگاه های علوم پزشکی کشور در مشهد افزود: 53 هزار میلیارد ریال از این میزان مربوط به بیمه سلامت و 50 هزار میلیارد ریال مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.

وی در ادامه همچنین به 'طرح برنامه های پایش ستاد طرح تحول نظام سلامت' اشاره و بیان کرد: این برنامه به منظور اطمینان از توزیع و مصرف بهینه منابع، هدفمند شدن مصارف، اهداف برنامه تحول، استفاده از تجربیات موفق دانشگاه ها و آموزش همگانی اجرا می شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در گام نخست این برنامه، طرح پایش بیمارستان های سطح کشور انجام شد و در این چارچوب تاکنون 40 دانشگاه علوم پزشکی و 200 بیمارستان توسط 22 گروه هفت نفره کارشناسان پایش شده اند. بر این اساس نقاط قوت و قابل بهبود شناسایی و راهکارهای پیشنهادی ارائه می شود.

وی همچنین گفت: امسال در اقدامی بی نظیر 24 هزار میلیارد ریال از منابعی پارسال به وزارت بهداشت تخصیص نیافته بود پرداخت و بین بخش های مختلف دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شد. با وجود مشکلات مالی، پرداختیها به دانشگاه ها امسال نسبت به پارسال وضعیت بهتری داشته و این نشانگر توجه دولت به حوزه بهداشت و درمان است.

همایش مدیران بودجه دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا فردا در مشهد ادامه دارد.

 

ارسال نظر