شناسه خبر : 2943

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

پوشش بیمه ای ۳۵ درصد از اراضی و باغات آذربایجان شرقی

پوشش بیمه ای 35 درصد از اراضی و باغات آذربایجان شرقی

شهرام نریمانی گفت: ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان آذربایجان شرقی، به طور میانگین ۳۵ درصد تحت پوشش صندق بیمه محصولات کشاورزی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام نریمانی در همایش کشاورزان هشترودی افزود: در سال زراعی جاری 45 هزار هکتار از باغات و 215 هزار هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش صندوق قرار دارند.
وی همچنین به میزان خسارات وارده با بخش کشاورزی استان در سال زراعی جدید اشاره کرد و گفت: بیش از 14 هزار و 680 میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان در سالجاری خسارت وارد شده است.
نریمانی همچنین از کاهش 28 درصدی بارش ها در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز از خرید 160 هزار تن گندم به ارزش دو هزار و 140 میلیارد ریال از کشاورزان هشترودی در سال جاری خبر داد و افزود: 50 درصد طلب کشاورزان پرداخت شده و مابقی تا آخر مهر ماه پرداخت خواهد شد.
مجید احمدی همچنین از تامین 7200 تن کود برای کشاورزان هشترودی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 2500 تن جذب شده است.
وی از آغاز کشت پائیزه غلات گندم و جو در هشترود خبر داد و افزود: امسال 62 هزار هکتار گندم و 2500 هکتار جو در شهرستان کشت خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی هشترود با بیان اینکه این شهرستان در جذب اعتبارات خط اعتباری مکانیزاسیون در استان رتبه اول را دارد افزود : در این راستا و از ابتدای سالجاری تاکنون 32 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار کشاورزان هشترود قرار داده شده است. 
در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

 

ارسال نظر