شناسه خبر : 2937

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد:

بالغ بر ۵۰ درصد از رانندگان تاکسی در بجنورد تحت پوشش بیمه نیستند

بالغ بر ۵۰ درصد از رانندگان تاکسی در بجنورد تحت پوشش بیمه نیستند

حمیدرضا شافعی گفت: تمامی رانندگانی که قبل از سال ۹۴، در ناوگان تاکسیرانی بجنورد فعالیت دارند بیمه دارند اما افراد تازه‌ واردی که از این سال شروع به‌ کار کرده‌اند بیمه ندارند که حدود ۶۰ درصد رانندگان را شامل می ‌شوند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، حمیدرضا شافعی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی مرکز استان خراسان شمالی برای رفاه حال شهروندان به زودی شماری از تاکسی های را به سیستم اینترنتی مجهز می کند، اظهار کرد: در مرحله اول برخی از تاکسی ها و در مرحله دوم تمامی تاکسی ها اینترنتی خواهند شد.

شافعی در ادامه به راه اندازی تاکسی های اینترنتی غیر مجاز در بجنورد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر سه شرکت به طور غیر قانونی و بدون مجوز اقدام به راه اندازی تاکسی اینترنتی کرده اند که در صورت بروز حادثه ای برای مسافر سازمان تاکسیرانی هیچ گونه مسئولیتی را قبول نمی کند.

وی همچنین با بیان اینکه مرکز استان خراسان شمالی بیش از ظرفیت موجود از ناوگان تاکسیرانی برخوردار است، تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده در سال ۹۱، شهرستان بجنورد تا افق ۱۴۱۰ نیازی به افزایش تاکسی در سطح شهر ندارد.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد بیان کرد: در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ آژانس، ۶۲۷ تاکسی زرد به همراه ۵۰ کمک راننده، ۷۰ تاکسی خطی روستایی در سطح شهرستان بجنورد فعالیت دارند.

شافعی مطرح کرد: این تعداد تاکسی تا ۱۳ سال آینده برای تردد شهروندان بجنوردی در داخل شهر جوابگو است.

وی گفت: چنانچه بیش از ظرفیت موجود مجوز برای تاکسیرانی صارد شود از شهرهای اطراف برای فعالیت به بجنورد می آیند که این مسئله علاوه بر آلودگی هوا و افزایش ترافیک شهری سبب کاهش درآمد رانندگانی که سال ها در این شغل بوده اند، می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ تاکسی در بجنورد به دستگاه پوز مجهز است و برای تجهیز تمامی تاکسی ها به دنبال شرکت پیمان کار هستیم.

شافعی همچنین بیان کرد: به زودی مجوز تبلیغات در تاکسی های بجنورد برای افزایش درآمدزایی آنان صادر می شود.

۶۰ درصد رانندگان تاکسی  بیمه ندارند

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد رانندگان تاکسی در این شهرستان بیمه ندارند، گفت: راننده تاکسی‌هایی  که از سال ۹۴ شروع به‌کار کرده‌اند، همچنان از بیمه برخوردار نیستند.

شافعی اظهار کرد: تمامی رانندگانی که قبل از سال ۹۴، در ناوگان تاکسیرانی بجنورد فعالیت دارند بیمه دارند اما افراد تازه‌ واردی که از این سال شروع به‌کار کرده‌اند بیمه ندارند که حدود ۶۰ درصد رانندگان را شامل می ‌شوند.

وی درباره علت بیمه نشدن رانندگان تاکسی بجنورد، بیان کرد: ۵۰ درصد بیمه رانندگان از طریق یارانه ‌ای که بیمه تأمین اجتماعی در نظر گرفته ‌پرداخت شده و ۵۰ درصد باقی‌ مانده از خود رانندگان دریافت می‌شود اما از اواخر سال ۹۴ این یارانه قطع ‌شد و شهرداری نمی‌تواند رانندگان جدید را بیمه کند.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بجنورد تصریح کرد: سال گذشته مشخصات تمامی رانندگان جدید الورود، در سامانه بیمه ثبت شد اما هنوز بیمه آنان بلاتکلیف و همچنین تامین اجتماعی کد دسترسی برای گرفتن آمار دقیق را از ما گرفته است.

شافعی همچنین درباره برگزاری کلاس های شهرشناسی برای رانندگان تاکسی، گفت: تمامی رانندگان ناوگان تاکسیرانی قبل از آغاز کار این دوره آموزشی را گذارنده اند اما تاکنون آزمونی ویژه این ناوگان برای رانندگان تاکسی برگزار نشده است.

 

  • لیسانس مسافرکش

    متاسفم برای کسانی که با زور تاکسی های اینترنتی امثال اسنپ وتپسی ماکسیم را دربجنوردفعال کردند.مگه بجنوردچقدرظرفیت داره.

ارسال نظر