شناسه خبر : 2910

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران:

امسال چهارهزار و۸۵۸ نفر در مازندران بیکار شدند

امسال چهارهزار و۸۵۸ نفر در مازندران بیکار شدند

علی اصغر محمدی، مدیرکل تامین اجتماعی مازندران شمار افراد تحت پوشش این سازمان در استان را یک میلیون و ۹۵۰هزار نفر اعلام کرد و گفت: امسال چهار هزار و ۸۵۸ نفر بیکار و از مقرری بهره مند شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، علی اصغر محمدی صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی با اشاره به اینکه حدود دو میلیون نفر از جمعیت ۳.۲ میلیون نفری استان تحت پوشش بیمه هستند افزود: شمار بیمه شدگان اصلی و فرعی استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند و رتبه هشتم را از نظر بیمه شدگان در اختیار داریم.

وی با اشاره به رشد بیمه شدگان در استان و پیشی گرفتن مصارف از منابع گفت: امروز شاهد هستیم که نسبت مستمری بگیری در استان ۵ به یک رسیده است و در استان ۱۳۲ هزار نفر بازنشسته، بازمانده و از کارافتاده وجود دارند.

محمودی گفت: ماهانه بیش از ۲۵۲ میلیارد تومان صرف مستمری بازنشستگان و مستمری بگیری و افراد بیکار در استان می شود و هر ساله شاهد رشد این روند هستیم.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به رشد هفت درصدی مستمری بگیری در استان گفت: این درحالی که میزان بیمه شدگان رشد منفی یا یک درصدی داشته است و نیاز است تا مسئولان نگاه ویژه ای به تامین اجتماعی داشته باشند.

وی یادآور شد: مازندران از نظر کارگاهها با ۱۰۳ هزار واحد رتبه چهارم کشور را دارااست و ۶۰ درصد مربوط به کارگاههای صنفی است.

وی اظهار داشت: ضریب وابستگی ۴.۸ است و نشان می دهد که میزان بازنشستگان بیش از بیمه شدگان در استان رشد دارند و تعداد بیمه شدگان اجباری در استان رشد منفی داشته است.

وی به لیست ۲۱۴ نفره از کارفرمایانی که در قابل دریافت تسهیلات متعهد به ایجاد اشتغال شده اند اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۲۸ هزار نفر کارگر داشتند که پس از دریافت تسهیلات شاهد کاهش حدود ۴۰۰ نفر از کارگران بیمه شده اجباری بودیم.

مدیرکل تامین اجتماعی مازندران ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۱ هزار از مستمری بیکاری استفاده می کنند و امسال چهار هزار و ۸۵۸ نفر بیکار و از مستمری بهره مند و سال قبل ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر بیکار شدند.

ارسال نظر