شناسه خبر : 2894

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

داروخانه ها ۳۰درصد تخصیصی سازمان های بیمه گر را به خود اختصاص می دهند

داروخانه ها 30درصد تخصیصی سازمان های بیمه گر را به خود اختصاص می دهند

مرتضی خاتمی گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد از تخصیصی سازمان های بیمه گر برای بخش داروی داروخانه های دانشگاه های علوم پزشکی اختصاص خواهد یافت تا قسمتی از مشکلات تاخیر در پرداخت مطالبات آنها کاهش یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی خاتمی با اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات داروخانه ها از سوی سازمان های بیمه گر افزود: تاخیر بوجود آمده در این بخش نسبت به ماه ها و سال های گذشته بیشتر شده به همین دلیل این موضوع مهم در جلسات متعدد کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با سازمان برنامه و بودجه و سایر عوامل دست اندکار به بحث و بررسی گذاشته شده است.
وی یادآوری کرد: خوشبختانه بیمه سلامت نیمی از اعتبارات یکساله خود را تا کنون دریافت کرده و تامین اجتماعی هم به طور تقریبی در همین شرایط قرار دارد که امیدواریم مشکلات دارویی داروخانه ها توسط دانشگاه ها با مدیریت مناسب به حداقل برسد.
این مسئول ادامه داد: بر این اساس با کمک مجلس شورای اسلامی، سال گذشته اعتبار هشت هزار میلیارد تومانی به سازمان بیمه سلامت به ویژه با هدف پرداخت مطالبات دارویی اختصاص یافت که با این اقدام مطالبات داروخانه ها تا حدود زیادی پرداخت شد.
وی در پاسخ به سوالی در زمینه گلایه برخی داروخانه ها از کاهش حدود و فاصله واحدهای صنفی، به ضرورت ایجاد تعادل بین بازار کار و فارغ التحصیلان این رشته اشاره کرد و گفت: کمیسیونی در دانشگاه ها نسبت به صدور مجوز برای راه اندازی داروخانه ها اقدام می کند و انجمن دارو سازان در این ارتباط صاحب رای و نظر بوده و می تواند نسبت به ارائه دیدگاه ها و برنامه صنفی خود اقدام کند.
نماینده مردم ماهنشان وایجرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین باید با مدیریت و تعادل بخشی بین تقاضای داروسازان و داروخانه داران، مجوزهای لازم داده شود، تا فارغ التحصیلان با سردرگمی مواجه نشوند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مدون و اصولی دستگاه های متولی امر به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی در رفع مشکلات این بخش سهم بسزایی دارد و به این موضوع باید توجه ویژه ای شود.
 

 

ارسال نظر