شناسه خبر : 2878

مسئول فنی یک داروخانه عنوان کرد:

نارضایتی داروسازان از وضعیت پرداختی بیمه‌ها

نارضایتی داروسازان از وضعیت پرداختی بیمه‌ها

اسماعیل فاطمی گفت: از زمانی که داروهای نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، پرداختی بیمه ها با ۶ ماه تأخیر صورت می‌گیرد که متأسفانه بسیاری از مشکلات را برای ما ایجاد کرده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، اسماعیل فاطمی، مسئول فنی داروخانه درحاشیه برنامه سرکشی و بررسی مشکلات داروخانه‌های استان تهران که توسط انجمن داروسازان تهران انجام می‌شود، گفت: از زمانی که داروهای نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، پرداختی بیمه ها با ۶ ماه تأخیر صورت می‌گیرد که متأسفانه بسیاری از مشکلات را برای ما ایجاد کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سود داروها کاهش یافته است، اظهار داشت: شرکت های پخش برای توزیع دارو به داروخانه شرط و شروط می گذارند که این نیز یکی دیگر از مشکلات اساسی است.

فاطمی ادامه داد: تعرفه حق فنی را مسئولین به درستی تعریف نکرده اند که مسئولین باید این تعرفه را به درستی تعریف و ابلاغ قانونی کنند چرا که اگر تعریف درستی نشود لزومی ندارد داروساز در داروخانه حضور داشته باشد.

در ادامه این گفت‌وگو سینا حاج‌وزیری که مؤسس این داروخانه با انتقاد از مسئولین در نامشخص بودن وضعیت تعرفه حق فنی اظهار داشت: تعرفه حق فنی مشوقی برای داروسازان جوان در راستای نظارت دقیق و مشاوره و راهنمایی به بیماران است که از مسئولین انتظار می‌رود این تعرفه را به خوبی تعریف و مشخص کنند.

وی ادامه داد: در چند ماهه اخیر در زمینه داروهای قلبی با کمبود مواجه شده ایم که امیدواریم این مشکل بحرانی نشود.
حاج وزیری گفت: هزینه داروخانه هر روز از طرف سازمان های مختلف از جمله مالیات، بیمه و برخی سازمان های مرتبط بیشتر می شود که مسئولین باید توجه جدی به قشر داروساز و داروخانه دار داشته باشند چرا که در تمامی ساعات شبانه روز در خط مقدم حوزه سلامت و با بیماران به صورت مستقیم سر و کار دارند.

حاج‌وزیری در پایان گفت: از تمامی مسئولین انجمن داروسازان تهران که وقت خود را صرف پیگیری مشکلاتاین قشر و داروخانه‌ها می‌کنند، کمال تقدیر و تشکر را داریم و با اطلاع‌رسانی‌های به موقع از طریق رسانه هاداروسازان را مطلع می‌کنند.

 

ارسال نظر