شناسه خبر : 2841

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد:

چارچوب‌های جدید سیاست‌های سلامت در سال ۲۰۲۰

چارچوب‌های جدید سیاست‌های سلامت در سال 2020

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، چارچوب‌های جدید سیاست‌های سلامت اروپا می‌تواند چشم انداز، مسیر استراتژیک، مجموعه‌ای از اولویت‌ها و همچنین طیف وسیعی از پیشنهادات را در مورد آنچه که باعث بهبود سلامت در کشور می شود را ارائه کند

به گزارش چابک آنلاین به نقل از بیمه سلامت ایران، بر اساس این گزارش هدف سیاست های جدید سلامت در دنیا حمایت از عملکرد دولت و جامعه است که بهبود چشمگیر سلامت و رفاه جمعیت، کاهش بی عدالتی در سلامت، تقویت سلامت عمومی و تضمین سیستم های مشتری مدار به صورت جهانی، عادلانه، پایدار و با کیفیت بالا می باشد.

این گزارش حاکی است؛ چارچوب این سیاست های جدید مبتنی بر شواهد و بررسی دقیق است که این موضوع خود باعث سرمایه گذاری در نظام سلامت و ایجاد جوامعی می شود که مقوله سلامت برای آنها از ارزش بالایی برخوردار است.

لازم به ذکر است این روش سیاست های جدید در سال 2020 جزئیات مزایای مثبت سلامت در جامعه را مشخص می کند چراکه داشتن یک نظام سلامت مطلوب و درست لازمه توسعه اقتصادی و اجتماعی بوده و امری حیاتی در جوامع است که همواره از بهبود و رونق اقتصادی حمایت می کند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت؛ چارچوب های جدید سیاست های سلامت اروپا می تواند چشم انداز، مسیر استراتژیک، مجموعه ای از اولویت ها و همچنین طیف وسیعی از پیشنهادات را در مورد آنچه که باعث بهبود سلامت در کشور می شود را ارائه کند؛ گفتنی است معرفی نابرابری های سلامت و همچنین تضمین سلامت برای نسل های آینده نیز از جمله مواردی است که در این روش به سیاستگزاران عرضه می شود.

این گزارش حاکی از آن است؛ چارچوب های جدید در قالب روشی نوین می تواند استراتژی هایی را معرفی کند که با بسیاری از واقعیت های متداول در سازمان جهانی بهداشت اروپا مطابقت دارد.

موضوع سلامت در سال 2020 حاصل مشاوره های طولانی مدت در سراسر منطقه و فراتر از آن می باشد که در حال حاضر به تصویب 53 کشور عضو منطقه در شصت و دومین جلسه کمیته منطقه ای سازمان جهانی بهداشت اروپا در سپتامبر 2012 رسیده است.

 

ارسال نظر