شناسه خبر : 2833

مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

پوشش بیمه ای ۱۳ هزار هکتار از اراضی زراعی خراسان جنوبی

پوشش بیمه ای ۱۳ هزار هکتار از اراضی زراعی خراسان جنوبی

جواد غنچه گفت: در سال زراعی گذشته ۱۲ هزار و ۹۰۶ هکتار از اراضی زراعی استان خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، جواد غنچه اظهار داشت: در سال زراعی گذشته بالغ بر ۱۹ هزار و ۵۰۹ فقره بیمه نامه دام در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه با صدرو این بیمه نامه ها ۷۱۰ هزار و ۷۳۵ رأس دام زیر پوشش خدمات بیمه کشاورزی قرار گرفتند، بیان کرد: طی این مدت هفت هزار و ۲۱۴ رأس دام بر اثر مخاطرات مختلف تلف شدند.

۷۶۳۰ قطعه طیور تلف شد

مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی همچنین از صدور یک هزار و ۴۵۹ فقره بیمه نامه در بخش طیور طی این مدت خبر داد و گفت: در سال زراعی گذشته ۲۴ میلیون و ۲۵ هزار قطعه طیور در استان بیمه شدند.

به گفته غنچه در این بازه زمانی هفت هزار و ۶۳۰ قطعه طیور استان بر اثر عوامل مختلف تلف شدند.

وی با اشاره به صدور ۲۷ هزار و ۶۰ فقره بیمه نامه در بخش محصولات باغی، عنوان داشت: در سال زراعی گذشته ۱۸ هزار و ۱۷۷ هکتار از اراضی باغی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

بروز خسارت در ۴۳ هکتار از اراضی محصولات زراعی

مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان جنوبی به بروز خسارت در ۴۳ هکتار از اراضی زراعی استان در این مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۲ هزار و ۹۰۶ هکتار از محصولات زراعی استان بیمه شدند.

غنچه با بیان اینکه در سال زراعی ۹۶-۹۷  بروز سرما، یخبندان، نوسانات دمایی و بارندگی بی موقع زمان تلقیح سبب خسارت به باغات پسته استان شد، بیان کرد: همچنین امسال باغات زرشک استان بر اثر سرما، یخبندان و سیل خسارت دیدند که حجم دقیق خسارات در زمان برداشت محصول برآورد می شود.

وی، خسارت سرما، یخبندان و سیل به محصولات زراعی از جمله گندم و جو، طوفان و گرمای در زمان تلقیح به درختان عناب، سرما و یخبندان، طوفان و تگرگ به محصول گردو و بادام دیم و آبی استان و خسارت سیل، تگرگ و حمله پرندگان به مزارع کلزا را از جمله عوامل خسارت زا محصولات کشاورزی استان در سال زراعی گذشته برشمرد.

 

ارسال نظر