شناسه خبر : 2827

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویر احمد تاکید کرد:

اولویت افزایش اعتباردهی به دفترچه های بیمه

اولویت افزایش اعتباردهی به دفترچه های بیمه

حسینی گفت: بالا بردن و افزایش ارزش و اعتبار دفترچه های بیمه درمان از اولویت ها و اهداف سال جاری این اداره کل است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آی هینا، یدا... حسینی در این خصوص از روابط عمومی های دستگاههای مرتبط با بحث بهداشت و درمان خواست تا سازمان بیمه سلامت ایران را در جا انداختن فرهنگ استفاده صحیح از دفاتر درمانی یاری دهند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویر احمد افزود: استفاده از دفترچه دیگران یک عمل غیر شرعی است؛ بنابراین باید هرکس از خود شروع کند و این امر را به اطرافیان آموزش دهد چرا که دفاتر بیمه ای سندی است که در اختیار بیمه شده قرار گرفته است بنابراین هرکس به نوبه خود باید از آن مراقبت و نگهداری کند.

حسینی یادآوری کرد: باتوجه به ارزشمندی منابع نظام سلامت در کشور، همه بالاخص موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد باید دست به دست هم دهند تا توجه بیشتری به این منابع داشته و بتوانند به درستی آن را مدیریت کنند؛ گفتنی است هدر رفت منابع و ضرر رسانی به بدنه نظام سلامت، می تواند لطمه های چشمگیری را به بیماران نیازمند درمان وارد کند.

وی با بیان این که هم اکنون حدود 70 درصد از جمعیت استان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت هستند: متذکر شد: در حال حاضر 92 هزار نفر در صندوق کارکنان دولت، 344 هزار نفر روستائیان و عشایر و 34 هزار نفر نیز درسایر صندوق های تحت پوشش این اداره کل بوده و خدمات سلامت را در سطح استان دریافت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به بالا بودن هزینه های بخش بهداشت و درمان در کشور خاطر نشان کرد: بیمه سلامت ماهانه حدود 14 میلیارد تومان در بخش هزینه درمان بیمه شدگان پرداخت می کند که امیدواریم با توجه بیشتر و همکاری مشترک بیمه شدکان و مراکز درمانی در این زمینه بتوانیم به میزان اعتبارات استان که در سال جاری کاهش 20 درصدی داشته است؛ برسیم.

این مقام مسئول سهم اعتباات تخصیص داده شده به کهگیلویه و بویر احمد را 121 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در این استان بخش دولتی و دانشگاهی همواره نهایت همکاری را با بیمه سلامت داشته اند؛ بنابراین درصدد هستیم بتوانیم رضایتمندی بیمه شدگان را در ارائه خدمات سلامت جلب کنیم.

حسینی در پایان با اشاره به نقش حائز اهمیت روابط عمومی ها در ارائه اطلاعات و آگاهی رسانی به جامعه اظهار کرد: روابط عمومی ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند؛ بنابراین می بایست واقعیتها و نیازمندی های جامعه را به نحو شایسته انعکاس دهند تا برنامه ریزان و سیاستگزاران بتوانند از این مهم برای ارتقاء جامعه در بخش های مختلف استفاده کنند.

 

ارسال نظر