شناسه خبر : 2729

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران:

عمده داروهای بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه است

عمده داروهای بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه است

کوروش فرزین گفت: عمده دارو‌های بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه است اما این الزام وجود ندارد که هر داروی جدیدی وارد بازار می‌شود در سیستم ما وجود داشته باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از فارس، کوروش فرزین در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه موضوعات حوزه درمان از سال گذشته تاکنون با تغییراتی همراه بوده است توضیح داد: با توجه به وضعیت اقتصادی و مسائل مربوط به خدمات در حوزه درمان و تجهیزات دارو، تغییرات رخ داده کمی داشته و خدماتی که پزشکان می‌گیرند افزایش قیمت نداشته است.

وی افزود: برای حل مشکلات مردم سامانه 1666 را راه‌اندازی شد و مردم با تماس مستقیم می‌توانند مشکلاتشان را مطرح کنند و ما مرتبا گزارش‌های مردم را رصد و پیگیری می‌کنیم.

فرزین درباره مطالبات پرداخت نشده بیمه سلامت به پزشکان و مراکز درمانی توضیح داد: تمام مراکز در بخش دارویی تا پایان اسفند 96 مطالبات آنها پرداخت شده است و در سال 97 سه ماهه اول به طور قطع پرداخت و ماه به روز این مطالبات را پرداخت می‌کنیم.

فرزین با بیان اینکه در سال‌های گذشته مطالبات پزشکان به موقع پرداخت نمی‌شده است اما در حال حاضر مطالبات را به روز پرداخت می‌کنیم و از این بابت مشکلی نداریم تصریح کرد: در گذشته مطالبات مربوط به داروخانه‌ها به صورت اقساط پرداخت می‌شد اما در حال حاضر اکثر شرکت‌های پخش، فروش نقدی دارند و بر این اساس بسیاری از داروخانه‌ها ناراضی هستند؛ اعتبارات دارو جدا از اعتبارات مرکز است که ممکن است آن را در پرداخت مشکل‌دار کند.

مدیریت هزینه‌ها در مراکز درمانی

مدیر کل بیمه سلامت خاطرنشان کرد: مراکز درمانی با وارد شدن به فاز دیگری از درمان ها، موارد پر هزینه را شناسایی و آن را مدیریت می‌کنند. خدمات اورژانسی و سرپایی در اولویت بود که بعد وارد خدمات بستری می‌شدند، بعضی از اعمال جراحی غیر اورژانسی وارد لیست انتظار می‌شوند و تنها اورژانسی‌ها در اولویت قرار دارند.

وی عنوان کرد: در استان تهران وضع کنترل هزینه‌ها مطلوب است و اداره کل بیمه سلامت در تعامل و همکاری با مراکز درمانی قرار دارد. شرایط درمانی در ماه‌های مختلف متفاوت است به طور مثال در فروردین و خرداد ماه هزینه‌های درمان کمتر است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه عمده مشکلاتی که ما داریم مربوط به بخش خصوصی است و دلیل آن هم تنها وجود مراکز غیر طرف قراردادی است که کنترلی روی آنها وجود ندارد افزود: باید جلوی تکرار خدمات گرفته شود.

مدیر کل بیمه سلامت تاکید کرد: پرداختی پزشکان پرداختی سنگین نیست و در صورت ورود آن ها به نسخه نویسی الکترونیکی، کارهایشان بهتر پیش خواهد رفت؛ حذف دفترچه‌های کاغذی در زندگی سطح یک افراد در حال اقدام است و ما در تلاش هستیم استفاده از دفترچه را کم کنیم تا این سیستم الکترونیکی شود باید بتوانیم زیر ساختی را فراهم کنیم تا نسخه نویسی به الکترونیکی تبدیل شود.

عمده داروهای بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه هستند

فرزین بیان کرد: 35 هزار پرونده بستری داریم که با آغاز طرح تحول سلامت این پرونده‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و اگر تا الان این پرونده‌ها حذف نشده است مشکلاتی وجود داشته است، امیدواریم مشکلات حل شود؛ خدمات بیماران پر هزینه باید در سیستم ثبت شود.

وی ادامه داد: عمده دارو‌های بیماران سرطانی تحت پوشش بیمه است اما این الزام وجود ندارد که هر داروی جدیدی وارد بازار می‌شود در سیستم ما وجود داشته باشد؛ بعضی پزشکان برای برخی بیماران داروهایی تجویز می‌کنند که تحت پوشش بیمه نیست و آنها باید آن را آزاد خریداری کنند،‌این قانون در ایران بلکه در جهان است.

فرزین اظهار کرد: طبق قانون برنامه ششم توسعه بانک اطلاعاتی برای کلیه افرادی که تحت پوشش بیمه‌ای هستند طراحی شده‌ است و همپوشانی صورت خواهد گرفت؛ افرادی که دو دفترچه بیمه دارند در این سیستم شناسایی خواهند شد تنها اگر فردی دفترچه بیمه سلامت کارمندی و غیر کارمندی داشته باشد خود مختار است کدامیک از دفترچه‌ها را حذف کند.

فرزین یادآوری کرد: همه مطالبات داروی سرپایی داروخانه‌های مراکز درمانی تا پایان اسفند 96 تسویه شده است و سال 97 هم به روز پرداخت می‌شود.

وی در پایان گفت: ماهانه ۱۶ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارویی داروخانه‌های بخش خصوصی شهر تهران است.

 

ارسال نظر