شناسه خبر : 2717

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قزوین خبر داد:

اجرای طرح بیمه اجتماعی جوانان روستایی در قزوین

اجرای طرح بیمه اجتماعی جوانان روستایی در قزوین

سعید رضایی از اجرای طرح بیمه روستاییان بالای ۱۸ سال در قزوین خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سعید رضایی گفت: در شرایط خاص کنونی کشور در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، پوششبیمه اجتماعی می تواند یکی از راه های ایجاد امنیت روانی و اقتصادی برای خانوارهای روستایی در برابر وضعیت غیر قابل پیش بینی باشد.
رضائی با اشاره به اهمیت بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان گفت: ایجاد سرمایه فرهنگی و فرهنگ بیمه ای برای خانوارهای کشاورز و روستایی استان در شرایط پرنوسان اقتصادی و اجتماعی کنونی از امور ضروری برای این قشر مولد و تولیدگر است.
این مسئول ادامه داد: از این رو شرط 18 سال تمام برای آغاز بیمه پردازی در این صندوق به عنوان شروعی برای پایان مشکلات و آغازی برای امنیت روانی و تحقق فرهنگ بیمه ای روستائیان و کشاورزان استان در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در این طرح جوانان دارای 18 سال تمام میان کشاورزان، روستاییان و عشایر استان می توانند تحت پوشش مزایای بیمهاجتماعی شامل بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت قرار گرفته و ضمن تامین امنیت خود در برابر حوادث و بیماری های پیش بینی نشده با پرداخت حق بیمه سالانه در موعد مقرر بازنشسته شوند.
رضایی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر به عنوان زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با نرخ حقبیمه 15 درصد که 10 درصد آن توسط دولت به عنوان کارفرما پرداخت می شود از سال 84 تاکنون در حال ارایه مزایای بیمه اجتماعی است.

 

ارسال نظر