شناسه خبر : 2698

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست:

سازمان جنگل‌ها سمن‌های فعال اطفای حریق را بیمه می‌کند

سازمان جنگل‌ها سمن‌های فعال اطفای حریق را بیمه می‌کند

مهدی‌آقایی گفت: سازمان جنگل‌ها، سمن‌ها و تشکل‌های مردمی آموزش دیده در زمینه اطفای حریق را بیمه می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ژیلا مهدی آقایی در رابطه با حمایت سازمان محیط زیست از تشکل های مردمی در حین حوادث اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی حامیان محیط زیست و منابع طبیعی هستند و در زمان‌هایی مانند اطفای حریق به کمک جنگل بانان و منابع طبیعی می‌آیند و این سازمان‌ها از سوی سازمان جنگل‌ها و مراتع  مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: سمن‌های فعال در زمینه‌های مختلف از جمله اطفای حریق باید دوره‌های آموزشی را گذرانده باشند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان جنگل‌ها و مراتع از سمن‌هایی که مجوز رسمی دارند و فعال هستند، حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان جنگل‌ها، سمن‌ها و تشکل‌های مردمی آموزش دیده در زمینه اطفای حریق را می‌تواند بیمه کند و تحت پوشش خود قرار دهد.

آقایی تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از تمام تشکل‌های مردمی و سمن‌های فعال در حوزه محیط زیستی حمایت می‌کند و از کمک این تشکل‌ها استفاده می‌کند.

وی افزود: سمن‌ها و تشکل‌های مردمی به دلیل اینکه از بطن جامعه هستند، می‌توانند در هر زمینه و فعالیتی برای دستگاه‌ها کمک باشند مانند زمان وقوع آتش سوزی در یک منطقه که مردم و تشکل‌های فعال برای اطفای آتش سوزی مشارکت می‌کنند و به کمک محیط بانان و جنگل بانان می‌آیند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست با شعار 80 میلیون محیط بان برای حفاظت از منابع طبیعی و زیست محیط، همواره خواستار کمک مردم برای حفظ محیط زیست است.

 

ارسال نظر