شناسه خبر : 2676

وزیر بهداشت مطرح کرد:

تعهد تامین اجتماعی برای پرداخت طلب مراکز درمانی تا پایان مهر ماه

تعهد تامین اجتماعی برای پرداخت طلب مراکز درمانی تا پایان مهر ماه

حسن هاشمی گفت: بیمه تامین اجتماعی ‏تعهدی در حضور رئیس مجلس مبنی بر پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان از طلب مراکز درمانی تا پایان مهر ماه را داده است که امیدواریم عملیاتی شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، حسن هاشمی در حاشیه دیدار مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، اظهارداشت: به عنوان عضوی از کابینه دولت می گویم همه ایران تنها تهران نیست و فضای سیاسی و اجتماعی در دیگر نقاط کشور متفاوت و توقعات مردم در سطح منطقه است و هیاهویی که در تهران است در روستا و شهرهای مرزی کشور و شهرهایی که دارای محرومیت نسبی هستند حاکم نیست و کمتر از دلار و سکه و مشکلات موجود صحبت می شود.

وی با اشاره به سفر سه روزه خود به استان آذربایجان غربی ، گفت: در این سفر از شهرهای این استان بازدید و ۱۰۸ پروژه را افتتاح کردیم و تعداد زیادی پروژه هم در دستور کار است.

وزیر بهداشت با اشاره به رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده از سوی دولت طی ۵ سال گذشته در تمام نقاط استان، افزود: خوشبختانه مردم از کادر درمانی و اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان رضایت داشتند و بعنوان عضوی از کابینه دولت می گویم همه ایران تنها تهران نیست و فضای سیاسی و اجتماعی در دیگر نقاط کشور متفاوت و توقعات مردم در سطح مطلوب است و هیاهویی که در تهران است در روستا و شهرهای مرزی کشور و شهرهایی که دارای محرومیت نسبی هستند حاکم نیست و کمتر از دلار و سکه و مشکلات موجود صحبت می شود.

هاشمی تاکید کرد:  با عقلانیت ، امیدواری، پرهیز از هیاهو و گرفتار شدن در نقشه های دشمن می توانیم مدیریت عالی داشته باشیم و از پس همه مشکلات بر آییم چرا که هیاهو و گرفتار شدن در نقشه های دشمن چیزی جز ناکامی و ناکار آمدی نخواهد داشت.

وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح تحول سلامت در مسیر عالی پیش می رود، گفت: البته نارضایتی هایی از سوی ارائه دهندگان خدمت به دلیل معوقات آنها وجود دارد که امیدوارم همه از جمله سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌های بیمه‌گر کمک کنند.

هاشمی گفت: بیمه تامین اجتماعی ‌تعهدی در حضور رئیس مجلس مبنی بر پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان از طلب مراکز درمانی تا پایان مهر ماه را داده است که امیدواریم عملیاتی شود و به کمک ‌بانک مرکزی، بخش خصوصی و گمرک، مشکلی برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی به وجود نیاید.

وی در خصوص پرداخت ‌بدهی مراکز درمانی به صورت نقدی و تبدیل اسناد اوراق خزانه به پول نقد، گفت: موضوع تبدیل اسناد اوراق خزانه مراکز درمانی به پول نقد برای پرداخت بدهی‌ها، روز گذشته در جلسه شورای ‌هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شده و امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود.‌

هاشمی با بیان اینکه بخشی از اسناد اوراق خزانه، تحویل داده شده است که قابل تسویه حساب با پرسنل و ‌پزشک نیست، گفت: شرکت‌های داروسازی و تجهیزات پزشکی تمایل به دریافت پول نقد دارند و امیدواریم بر اساس قول‌هایی که ‌داده شده، مطالبات به صورت نقد پرداخت شود.‌

وزیر بهداشت تاکید کرد: روز گذشته در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا این موضوع مطرح شده و امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی ‌شود.‌

هاشمی افزود: بدون شک ایران از پس نقشه های دشمن علیه کشور  برمی آید اما آنچه در ذهن ماندگار است همبستگی ملی و رفتار جامعه بین المللی خواهد بود و امیدواریم در این مسیر سربلند باشیم.

در ادامه، دکتر «احمد المنظری» مدیر  منطقه مدیترانه شرقی در حاشیه دیدار با وزیر بهداشت کشورمان با بیان این که سازمان جهانی بهداشت خواهان برخورداری همه کشورها از نعمت سلامت است، گفت: سازمان جهانی بهداشت در راستای تامین دارو و تجهیزات پزشکی و ایجاد سلامت در همه کشورها تلاش خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به سفر خود به ایران گفت: در این سفر با اقدامات و تجربیات ایران در حوزه سلامت آشنا شدیم و  این تجربیات را با سایر کشورها به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

ارسال نظر