شناسه خبر : 2668

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با هنرمندان جنوب استان ایلام؛

برخورداری ۳۰ هزار فعال هنری از خدمات بیمه ای

برخورداری 30 هزار فعال هنری از خدمات بیمه ای

عباس صالحی یکی از برنامه های دولت را توسعه خدمات بیمه ای هنرمندان برشمرد و گفت: هم اکنون ۳۰ هزار نفر از فعالان عرصه هنر از پوشش بیمه ای برخوردار هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، عباس صالحی در دیدار با هنرمندان حوزه جنوب استان ایلام اظهار داشت: یک سامانه بزودی برای معرفی آثار هنرمندان در وزارت ارشاد ایجاد می شود و در راستای اقتصاد و هنر امکان فروش و عرضه محصولات و آثار در این سامانه نیز وجود دارد.
وی تصریح کرد: سند مشاغل فرهنگی و هنری نیز در وزارت ارشاد تهیه شده و بر این اساس 24 هزار شغل فرهنگی تعریف شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 19 هزار هنرمند کشور قبلا بیمه بودند که الان این میزان به 30 هزار نفر رسیده است. 
صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت حوزه فرهنگی استان ایلام پرداخت و گفت: این آمادگی را داریم به منظور نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی در استان ایلام برنامه های مختلف فرهنگی را مورد حمایت قرار دهیم.
وی اضافه کرد: مردم استان ایلام با رشادت های خود در هشت سال جنگ تحمیلی دین بزرگی بر گردن ملت ایران دارند و خدمت به این استان مایه افتخار است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: سازمان برنامه و بودجه امسال به وزارت ارشاد اعلام کرده نمی تواند برای ساخت مجتمع های فرهنگی و هنری اقدام کند مگر اینکه بودجه آن از طریق استان ها تامین شود ولی همه باید در تجهیز و توسعه مجتمع های فرهنگی و هنری کمک کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: بر این اساس توسعه و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری جنوب استان از جمله دره شهر و دهلران بزودی انجام می شود.
صالحی تاکید کرد: از توسعه فعالیت های قرآنی، هنری و ... در شهرستان های حوزه جنوب استان ایلام حمایت خواهیم کرد، آمادگی داریم با کمک سازمان سینمایی سینمای شهر آبدانان را بازسازی و راه اندازی کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: 2 میلیارد ریال برای انجمن های فرهنگی و هنری استان ایلام در این سفر اختصاص می یابد و وزارت ارشاد آمادگی برای حمایت از چاپ آثار شاعران استان را اعلام می کند.
در این نشست اهالی فرهنگ و هنر شهرستان های بدره دهلران دره شهر آبدانان به بیان مشکلات بخش فرهنگ و هنر هر یک از شهرستان ها پرداختند‌

 

ارسال نظر