شناسه خبر : 2604

مدیر جهاد کشاورزی آبادان:

۷۰۰ هزار اصله نخل در نخلستان های شهرستان آبادان بیمه شدند

 700 هزار اصله نخل در نخلستان های شهرستان آبادان بیمه شدند

ناجی شهیب زاده گفت: امسال ۷۰۰ هزار اصله نخل در نخلستان های شهرستان آبادان بیمه شدند که کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت وارده به این تعداد اصله نخل می باشند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، ناجی شهیب زاده گفت: سال گذشته 65 هزار تن انواع خرما، خارک و رطب از سطح نخیلات شهرستان آبادان برداشت شد ولی در سال جاری با توجه به بحران آب این میزان با 50 درصد کاهش مواجه شده است.
وی سطح زیر کشت نخیلات در آبادان را 13هزار هکتار اعلام کرد و افزود: امسال 700 هزار اصله نخل در نخلستان های شهرستان آبادان بیمه شدند که کارشناسان در حال بررسی میزان خسارت وارده به این تعداد اصله نخل می باشند.
مدیر جهاد کشاورزی آبادان با اشاره به هشت هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این شهرستان گفت: در سال گذشته با اجرایی شدن بخشی از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در برخی نخلستان های آبادان 65 هزار تن محصول خرما از این شهرستان روانه بازار داخل و خارج شد.
شهیب زاده تصریح کرد: بحران آب موجب وارد آمدن خسارت به نخلستان های آبادان شده و پیش بینی می شود میزان تولید خرما از نخلستان های این شهرستان با کاهش 25 هزار تنی به 40هزار تن کاهس یابد.
وی افزود:کاهش دبی رودخانه های کارون و بهمنشیر تاثیر مستقیم بر کشاورزی و نخلستان های آبادان داشته و خشکسالی باعث کاهش کیفیت محصول خرما نیز شده است.
خرما از سوغاتی های استان های جنوبی کشور به ویژه خوزستان است که دارای خواص و انواع مختلفی است. برحی، گنطار، بریم، زاهدی استعمران چند گونه معروف از انواع خرماهای مرغوب آبادان هستند.

 

ارسال نظر