شناسه خبر : 2592

مدیرکل تامین اجتماعی کرمان:

کارفرمایان دستمزدهای واقعی بیمه شدگان را اعلام کنند

کارفرمایان دستمزدهای واقعی بیمه شدگان را اعلام کنند

علی حسینی گفت: کارفرمایان دستمزدهای واقعی بیمه شدگان را در فهرست بیمه خود اعلام کنند تا بیمه شدگان در زمان مستمری دریافتی آن ها با زمان اشتغال تفاوتی نداشته باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی حسینی پنجشنبه در مراسم تکریم روز خانواده و بازنشستگان با گرامیداشت این روز افزود: کارفرمایان و بیمه شدگان به عنوان مالکان اصلی سازمان تامین اجتماعی ولی نعمت و شرکای این سازمان هستند و پول ورودی به این سازمان حق مردم است و برای هزینه در محل خود، حساسیت بیشتری نسبت به بیت المال وجود دارد.
وی مبنای پرداخت مستمری را دو سال آخر پرداختی بیمه شدگان ذکر کرد و افزود: بیمه شدگان از طریق *142# می توانند از وضعیت دستمزد خود که از طریق کارفرما به بیمه اعلام شده است را مشاهده کنند.
حسینی از وجود 26 شعبه اصلی ،15 شعبه اقماری و هشت کارگزاری در سطح استان کرمان خبر داد و بیان داشت: 70 درصد خدمات در این شعب به شکل غیرحضوری انجام می شود. 
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و 400 هزار جمعیت این استان زیرپوشش امین اجتماعی هستند ،گفت: 110هزار خانواده مستمر بگیر در سطح این استان ماهیانه مستمری دریافت می کنند.
حسینی با بیان اینکه 43 هزار کارفرما در سطح استان ماهیانه فهرست به تامین اجتماعی ارسال می کنند، گفت: در استان کرمان بالغ بر310 هزار بیمه شده اجباری وجود دارد که در این کارگاه ها مشغول به فعالیت هستند.
حسینی با اشاره به اینکه 450 هزار بیمه شده اصلی در کرمان وجود دارد ، گفت: 146 هزار بیمه خاص به صورت توافقی با سازمان تامین اجتماعی در زمینه های مختلف از جمله بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، قالی بافی، رانندگان و غیره قرارداد دارند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه این سازمان تنها سازمان درآمد هزینه ای در کشور است ،تصریح کرد: بسیاری از خدمات به شکل الکترونیکی برای مردم و کارفرمایان در تامین اجتماعی انجام می شود که 42 هزار و 500 نفر به شکل الکترونیکی حق بیمه های خود را ماهیانه پرداخت می کنند.
مراسم تکریم روز خانواده و بازنشستگان در سالن اجتماعات تامین اجتماعی استان کرمان با حضور جمعی از بازنشستگان استان کرمان برگزار شد.

 

ارسال نظر