شناسه خبر : 2530

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز خبر داد:

رایگان بودن داروهای تحت پوشش بیمه ها در پزشک خانواده

رایگان بودن داروهای تحت پوشش بیمه ها در پزشک خانواده

عبدالرسول همتی گفت: داروهایی در قالب پزشک خانواده رایگان هستند که تولید داخلی و تمام قیمت آن در تعهد صندوق های بیمه گر باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، دکتر عبدالرسول همتی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر رایگان شدن تمامی داروی تجویز شده از سوی پزشکان خانواده شهری، گفت: داروهایی در قالب پزشک خانواده رایگان هستند که تولید داخلی و تمام قیمت آن در تعهد صندوق های بیمه گر باشد و در غیر این صورت، بیمار مکلف به پرداخت مابه التفاوت هزینه است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از مردم فارس در قالب برنامه پزشک خانواده از خدمات این طرح بهره مند هستند، افزود: اجرای پزشک خانواده یکی از برنامه های پنجم و ششم توسعه کشور است که به عنوان قانون در کشور تصویب شده و در حال اجراست.

او اضافه کرد: اجرای این برنامه در فارس موجب شده تا در مدت اجرا، هزینه درمان از جیب بیماران کاهش یابد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تایید این موضوع، گفت: داروهایی که از سوی پزشکان خانواده تجویز و تحت پوشش سازمان های بیمه گر است به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و در صورتی که دارو تحت پوشش بیمه نباشد و یا قیمت آن مورد قبول سازمان بیمه گر نباشد، بیمار مکلف است برای دریافت دارو، مابه التفاوت را به داروخانه پرداخت کند.

حسین نیک نهاد یادآور شد: بیماران همچنین برای دریافت دارو مبلغی را به عنوان حق فنی پرداخت می کنند که در تعهد بیمه نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه تاکید کرد: بیماران در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌ توانند شکایت خود را به کمک سامانه تلفنی ۱۵۹۰ از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ و سامانه تلفنی ۱۹۰ به صورت شبانه روزی مطرح و سپس پیگیری کنند.

 

ارسال نظر