شناسه خبر : 2524

بدهی سنگین بیمه‌ها به فیزیوتراپیست‌ها/ تاثییر منفی نوسانات ارز بر حوزه فیزیوتراپی

بدهی سنگین بیمه‌ها به فیزیوتراپیست‌ها/ تاثییر منفی نوسانات ارز بر حوزه فیزیوتراپی

یک فیزیوتراپ گفت: بدهی بیمه به فیزیوتراپ‌ها زیاد است و به طور متوسط هر ۶ ماه یکبار بیمه‌ها طلب ما را پرداخت می‌کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصلح‌الدین ادیب کیوانی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، روند مراجعه به مطب‌ فیزیوتراپی به منظور درمان دردهای عضلانی و اسکلتی با افزایشی چشمگیر روبرو شد اما پس از مدتی به دلیل بار سنگین مطالبات و منابع محدود مالی، بدهی بیمه‌ به فیزیوتراپ‌ها افزایش پیدا کرده و فروش خدمات، برای آنها با ارزش بسیار کمتری صورت گرفت.

کاهش خدمت رسانی به بیماران

این فیزیوتراپ تأکید کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلات متعدد، خدمت رسانی به بیماران کمتر شده است و به جای آنکه دست فیزیوتراپ در درمان بازتر شود، محدودیت‌های جدی پیش پای فیزیوتراپ ها گذاشته شده، حتی به تازگی بیمه درمان‌های دستی را از پوشش خود خارج کرده است، همچنین با  توجه به شرایط بوجود آمده تمرین‌ درمانی جزو خدمات بیمه محسوب نشده و اگر فیزیوتراپ این کار را انجام ندهد هیچ ایرادی به وی گرفته نمی شود و تنها بیمار آسیب خواهد دید.

وی گفت: امروزه با محدود شدن دسترسی مردم و بیماران به فیزیوتراپ ها، مراجعان تنها از طریق نسخه تجویزی پزشک می‌توانند به ما مراجعه کنند.

این فیزیوتراپ ادامه داد: پزشکان فیزیوتراپ می‌توانند در خصوص بیماری‌هایی مانند عضلاتی، اسکلتی نظر مکملی بدهند و در این بین اگر مراجعه‌کننده‌ای نیاز به عمل جراحی داشت او را به پزشک متخصص ارجاع دهند.

تاثییر منفی نوسانات ارز بر حوزه فیزیوتراپی

ادیب کیوانی اضافه کرد: در خصوص بیماری‌هایی مانند دیسک گردن، فیزیوتراپ‌ها می‌توانند با ارائه نظر مشورتی به پزشکان کمک کنند تا کار آسان‌تری در تشخیص نهایی داشته باشند اما متأسفانه امروزه این همکاری و تعامل محدود شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نوسات قیمت ارز تعرفه‌ها بسیار پایین و همین مسئله فیزیوتراپ ها را با مشکلات مختلف مالی روبه‌رو ساخته است به طوری که بسیاری از قطعات دستگاه‌های خارجی یا گران بوده و یا اصلا پیدا نمی‌شود و به همین دلیل برخی از دستگاه‌ها در مطب‌ و بیمارستان‌ها خاک می‌خورند.

این فیزیوتراپ یادآوری کرد: بدهی بیمه به فیزیوتراپ‌ها زیاد است و به طور متوسط هر 6 ماه یکبار بیمه‌ها طلب ما را پرداخت می‌کنند که با توجه به قیمت امروزی ارز پول دریافتی از بیمه‌ها از ارزش کمی برخوردار است.

 

ارسال نظر