شناسه خبر : 2445

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان عنوان کرد:

تناسب سازی منابع و مصارف نشان دهنده اولویت دهی بیمه سلامت به درمان بیمه شدگان

تناسب سازی منابع و مصارف نشان دهنده اولویت دهی بیمه سلامت به درمان بیمه شدگان

علی اکبری گفت: تناسب سازی منابع و مصارف نشان از اولویت دهی بیمه سلامت به درمان بیمه شدگان دارد؛ زیرا با ایجاد تعادل بین منابع موجود و استفاده از خدمات به لحاظ نیاز درمانی بیمه شدگان می تواند در راستای رضایتمندی بیماران نیازمند درمان، بسیار مثمر ثمر واقع شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از آیهینا، دکتر علی اکبری در این خصوص اذعان داشت: مدیریت منابع و هزینه ها و همچنین تناسب سازی بین منابع و مصارف یکی از مهمترین اهداف مهم سازمان بیمه سلامت ایران در سال جاری است.

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان افزود: این اقدام نتایج خوبی برای ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات در پی خواهد داشت؛ تفکر مدیریت هزینه به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم باید همواره در حوزه نظام سلامت دنبال شود، وی در این راستا از همه سازمان‌ها و نهادها از جمله سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های عملی و تخصصی، دانشگاههای علوم پزشکی که به نوعی در جهت ارائه خدمات سلامت مشغول فعالیت هستند، درخواست کرد تا در جهت تحقق این امر با حوزه سلامت همکاری کنند.

وی همچنین ادامه داد: چنانچه قادر به کنترل تقاضای غیر ضرور و القایی در کشور نباشیم منابع اتلاف خواهد شد و با کمبود منابع مالی در نظام سلامت روبرو خواهیم شد بنابراین باید در شرایط فعلی تفکر مدیریت هزینه را در جامعه ، خانواده ها ، ارائه دهندگان و گیرندگان خدمات نهادینه کنیم.

دکتر اکبری اضافه کرد: در حوزه بالینی بیمارستان‌ها با توجه به بخشنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بیمه سلامت ایران با اجرای پروتکل‌های درمانی و راهنمای بالینی بایدشرایطی را فراهم کرد تا تقاضای القایی برای گیرندگان خدمات کاهش یافته و تعادلی بین منابع ومصارف ایجاد شود تا بیمه شدگان بتوانند از خدمات خوب و با کیفیت برخوردار شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان در پایان یادآور شد: یکی از دلایل بروز بدهی‌های معوقه سازمان بیمه سلامت ایران ، هزینه‌های انجام شده، بیش از ظرفیت منابع بوده است؛ بنابراین درصدد هستیم تا با جلوگیری از اتلاف منابع و ایجاد تعادل بین منابع موجود و مصارف بیمه شدگان بتوانیم بیش از پیش به ارائه خدمات سلامت با کیفیت برای آحاد بیمه شدگان اقدام کنیم.

 

ارسال نظر