شناسه خبر : 2430

مدیر کل‌ مدارس و مراکز غیردولتی:

رعایت پوشش بیمه معلمان در دستورالعمل‌های قوانین مدارس آمده است/ معلمان از اداره کار پیگیر پوشش بیمه‌ باشند

رعایت پوشش بیمه معلمان در دستورالعمل‌های قوانین مدارس آمده است/ معلمان از اداره کار پیگیر پوشش بیمه‌ باشند

مجید طهرانیان‌ از اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی صندوق حمایت از مؤسسان برای پوشش بیمه‌ای معلمان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید طهرانیان‌ درباره‌ به راه‌اندازی صندوق حمایت از موسسان غیردولتی اظهار کرد: امسال برای اولین بار‌ این صندوق راه‌اندازی شد و 30 میلیارد تومان اعتبار برای آن داریم‌.

وی ادامه داد: این مبلغ‌ باید برای حدود 14 هزار و 500 مدرسه غیردولتیسراسر کشور هزینه‌ شود که مبلغ‌ بالایی‌ به حساب نمی‌آید‌ اما به عنوان کمکی‌ برای مؤسسان‌ از آن بهره‌ می‌گیریم‌.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی با اشاره به اینکه اولویت‌ اصلی این صندوق‌ تحت پوشش قرار دادن بیمه‌ معلمان‌ مدارس غیر دولتی است گفت: بر اساس سیاست‌گذاری دولت اجرای این طرح با اولویت‌ مناطق محروم است تا‌ یکی از دغدغه‌های معلمان مدارس غیردولتی‌ که حق بیمه‌ آنها تا حدی برطرف‌ شود‌.

رعایت پوشش بیمه معلمان در دستورالعمل‌های قوانین  مدارس آمده است

طهرانیان‌ درباره‌ تحت پوشش قرار گرفتن معلمان‌ از نظر بیمه تأمین اجتماعی گفت: هر فردی پس از مشغول شدن در حرفه‌ای‌ بیمه می‌شود و این تفاهم‌نامه‌ای بین‌ کارفرما و کارمند‌ است که قوانین آن هم بر اساس وزارت کار تعیین می‌شود بر همین اساس در دستورالعمل‌ مدارس غیردولتی‌ هم باید چنین قانونی حکمفرما‌ باشد.

وی با اشاره به اینکه بازرسان  اداره کار بر روند  پوشش بیمه معلمان مدارس غیردولتی نظارت دارند‌، گفت: چنانچه‌ معلمی‌ بیمه نشده باشد باید‌ برای احقاق حقوق خود از طریق مراجع ذیربط یعنی وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی پیگیری کند و آموزش و پرورش‌ تنها می‌تواند در دستورالعمل‌ها تأکید بر پوشش بیمه‌ای را داشته باشد در غیر این صورت پیگیری شرایط‌ به این‌ وزارتخانه مربوط نمی‌شود.

 

ارسال نظر